
Mintha egy minimalista hasábba töltött modern nappali volna, olyan az iX elektromos szabadidő-autó, mely egészen meglepő húzás volt a BMW-től. Évekkel a bemutató után már nem is tűnik annyira megosztónak, de minden szempontból jót tett a frissítés az iX-nek.
Alaposan átformálták a BMW-t a két évtizeddel ezelőtti önmagához képest 2025-re, de a frissített iX is mutatja, hogy a formai elemek mellett még mindig kiemelt szerepe van a műszaki megoldásoknak. Ezért aztán az iX csinosabb és erősebb lett, de sokkal üdítőbb, hogy messzebb megy egy feltöltéssel.
Nagyobb légbeömlőkkel és határozottabb vonalú lökhárítókkal sportosabb kiállású a BMW iX.
Korábban szinte minden iX egyforma volt, de a frissítéssel megérkezett az M Sport csomag, melyet jól tud viselni a hatalmas elektromos autó. Első lökhárítójában – melynek középső osztása elsőként a Neue Klasse X tanulmányautón, majd az új X3-ason jelent meg – hangsúlyosabbak a légbeömlők, világító keretes hűtőmaszkjának átlós csíkjai a LED-es fényszórókban is visszaköszönnek. Kettő helyett már csak egy vetítőlencse van az első lámpákban, a menetfények pedig függőlegesen világítanak.
Ívelt lap alatt két kijelző néz szembe az utasokkal, az érintőkijelző mögött pedig már a BMW operációs rendszerének 8.5-ös változata van. A könyöklő előtt kristályüveg kapcsolók vannak, ilyenek az ajtókárpitokra helyezett ülésállító gombok is. Határozottabb oldaltartású M-es sportülések és háromküllős M-es kormány is lehet az iX-ben, ezek szériában járnak a legerősebb és leggyorsabb BMW iX M70-hez. Nagy üvegfelületek és hatalmas panorámatető teszi kellemesebbé a lounge hangulatú utasteret.
Minden BMW iX erősebb és hatékonyabb lett, már kizárólag két villanymotoros verziók készülnek.
Hagyományos belsőégésű motorokhoz képest elképesztő az elektromos hajtások hatékonysága, de még ezeken is bőven lehet csiszolni. A BMW-nél a frissítéssel együtt átdolgozták a vezérlőelektronikát, de új kerékcsapágyak és gumik is vannak az iX-hez. Ennek eredménye, hogy nagyjából 60 kilométerrel messzebb jut egy feltöltéssel, a leghatékonyabb változatra pedig 700 kilométeres hatótávot ígér a BMW.
Egyetlen percig nincs oka szerénykedni az iX xDrive45 belépőmodellnek sem, mely 408 lóerős rendszerteljesítménnyel és 700 Nm nyomatékkal lendíti meg a 2,5 tonnás autót. Az alapmodell 5,1 másodperc alatt zavarja le a százas sprintet, a végsebessége pedig 200 km/óra. Nettó 94,8 kWh kapacitású akkumulátorát egyenáramú töltőről (DC) akár 175 kW-tal is lehet tölteni (10-ről 80 százalékra nagyjából 35 perc alatt).
Baromi erős és nagyot lép a 659 lovas és 3,8 másodperces gyorsulást villantó iX M70 xDrive.
Egyetlen tizedmásodperccel, de éppen lelépi a kétmotoros Tesla Model X-et a BMW iX csúcsmodellje. Az M70-eshez alap az M Sport csomag, adaptív futómű, nagyobb teljesítményű fékek és kanyarstabilizátorok vannak alatta, valamint összkerékkormányzás. Végsebessége elektronikusan korlátozott, de a többi modellel ellentétben nem 200-nál, hanem 250 km/óránál.
Már magyarországi ára is van a frissített iX-nek: az alapmodell (xDrive45) 33,12 millió forinttól indul, ennél közel 6,7 millióval került többe a 700 kilométeres hatótávú és 544 lóerős iX xDrive60. A sportos iX M70-es 49 750 000 forint, plusz az opciós tételek.
Ez is érdekelhet: