A prémiummárkáknál újabban már kezdenek eltűnni a kézi váltós modellek, de a BMW a jövőben is kitart mellette, ugyanakkor csak a legtehetősebb vevők kiváltságának hagyja meg.

Ha rajta tartod a szemed az autós újdonságokon, akkor észreveheted, hogy egyre több modellből tűnnek el a hagyományos manuális váltók. Főleg az eleve drágább prémiumautókból, például a BMW a legújabb 2-es Active Tourert, de a megújult 3-as sorozatot sem kínálja többé manuális váltóval, az automatikus váltó szériafelszereltséggé vált.

A megújult 3-as sorozathoz már nem lesz kézi váltó, a váltókar helyét átveszi a billenőkapcsoló az iDrive forgótárcsája mellett
A BMW-nél azonban nem tűnnek el teljesen a manuális sebességváltók a jövőben.

Frank van Meel, a BMW M részlegének vezetője az Autocar magazinnak adott interjúban elmondta, hogy a hamarosan bemutatkozó új M2 Coupéra adott megrendelések fele manuális váltós modellre érkezett, és szerinte teljesen érthető a vásárlók érdeklődése iránta.

Frank van Meel, a BMW M részlegének vezére tudja, mire vágynak a rajongók, és meg is adja nekik: a kézi váltóra
Van Meel szerint műszaki szempontból manapság valóban nincs sok értelme a kézi váltóknak,

hiszen az automaták olyan szintre fejlődtek, hogy a manuális váltós modellek nehezebbek, lassabbak és többet is fogyasztanak. De tényleg, mi értelme van még áttételek közt váltogatni és kuplungozni, amikor ezt a legújabb modellek tökéletesen meg tudják csinálni?

Az M2-ben az utolsók között marad meg a kézi váltó lehetősége

A megoldás a sportmodellekben keresendő, a vezetés szerelmesei ugyanis a mai napig imádják a manuális váltót, amivel úgy érezhetik, hogy eggyé válnak a technikával, és uralni tudják a gépet. Az M3 és M4 mellett ezért az idén megjelenő M2 is kapható lesz manuális váltóval, de nagyon úgy tűnik, hogy ez a technika a drága sportmodellek kiváltsága marad.

Ezt lehet tudni az új M2 Coupéról:

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Corollával is lehet pózolni, mutatja ez a lány