Világszerte szerepelt magazinokban a tizenegyedik M1-es, melyet első körben a BMW sajtóosztálya birtokolt miután 1979-ben forgalomba helyezték. A sötétkék sportautó évtizedek után is bármikor kapható a bevetésre.

Jochen Neerpasch biztos volt benne, hogy csak egy olyan középmotoros sportautóval lehet igazán szintet lépni, amivel nagy eséllyel tudják maguk mögé szorítani a 911-es Porschékat. Ez a cél lebegett a szemük előtt, amikor belevágtak az M1-es fejlesztésébe, mely a mai napig az egyetlen klasszikus sportautója a BMW-nek. A tizenegyedik legyártott darabot pedig arra használták, hogy ezt az egész világnak megmutassák.

Nem véletlenül hasonlít annyira a BMW M1-es egy Lamborghinire, a formatervét is Giorgetto Giugiaro készítette.

Mivel Lamborghininek több tapasztalata és kapacitása volt a középmotoros sportautók építésére, mint a BMW-nek, ezért ezzel a projekttel az egyébként pénzügyi gondokkal küzdő olaszokat találta meg a BMW Motorsport. Az M1-es acél csővázas alapjait pontosan az a Gianpaolo Dallara tervezte, aki a Miurán is dolgozott. Közben viszont annyira tarthatatlanná vált a financiális helyzet a Lamborghininél, hogy a cégből kiváló mérnökök a gyár közelében megalapították az Ital Engineeringet, akik végül befejezték az autó fejlesztését.

Komoly logisztikai feladat volt a BMW M1-es gyártása, melynek karosszériáját a Trasformazioni Italiana Resine készítette, az acél csővázat pedig a modenai Marchesi, az M88-as kódú sorhatos motor pedig a Baur németországi műhelyében került bele. Ezért is annyira jól dokumentált a tizenegyedik darab gyártása, melynek karosszériája 1978. október 30-án lett kész, a Baur pedig december 21-én fejezte be. Az autót azonban csak a karácsonyi szünet után kapta meg a sajtóosztály 1979. január 5-én (M AW 3064 és M TT 8459 rendszámokkal futott).

Klasszikus középmotoros arányok, bukólámpa és Campagnolo felnik teszik igazán sportossá az M1-est.

Ugyan a Miurában vagy az M1-esre leginkább hasonlító Lamborghini Urracóban is keresztben van a motor, viszont a BMW-be hosszába került be a 3,5 literes, sorhatos, mely 277 lóerőt ad le 6500-as fordulaton és 330 Nm nyomatéka van. Ügyes pilóta kezében kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 265 km/óra a végsebessége.

Miután megismerte az egész világ, tele voltak vele az újságok, a BMW sötétkék M1-esét 1981-ben eladták és ezzel együtt felkészítették az amerikai piacra. Még a nyolcvanas évek elején importálták Kaliforniába és egészen 2013-ig egy tulajdonosa volt. Később a hollandiai Oldenzaal Classics vette kezelésbe az autót, akik 450 munkaórát öltek bele abba, hogy újra a régi fényében ragyogjon az M1-es.

Ez is érdekelhet:

Fehérben is csodás a BMW egyetlen, igazi sportautója, az M1

Erre az M-es BMW-re még most is jó ránézni.

Kívánatos veterán ez a narancssárga 02-es BMW

Ezt a csodás BMW-t biztosan te is szívesen elvinnéd egy körre.

Nagyszerű veterán sportlimuzin ez a BMW M5

Ez még a csúf amerikai lökhárítókkal is kívánatos öreg BMW.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés