
Minden eddiginél erősebb és gyorsabb az M2 legújabb változata, a CS, ezért illett kipróbálni egy hozzá illő pályán. A kategóriájában rekordidőt ment a BMW sportos kompaktja a Nürburgring-Nordschleifén.
Még csak egy hónapja mutatták be a BMW M2 legújabb változatát, megint hallunk az M2 CS-ről, a BMW ugyanis elárulta, hogy még a premierje előtt rekordot autóztak egy álcázott példányával a Nordschleifén. A BMW M tesztpilótája, Jörg Weidinger vezetésével
7 perc 25,5 másodperc alatt ért körbe az autó a legendás pályán, ami új rekordnak számít a kompakt autók között.
Persze lehet azon vitázni, hogy 4,6 méteres hosszával és a középkategóriás M3-hoz hasonló technikájával a BMW M2 mennyire számít kompakt autónak, de hivatalosan oda sorolják, ezért jogos lehet a rekord. A kategóriát egyébként olyan modellek uralták, mint a Honda Civic Type R és a Renault Megane RS, vagy az Audi RS 3 és a Seat Leon Cupra.
530 lóerős motorjával a BMW M2 CS persze mindegyik másik kompakt autóra rálicitál,
és nem is elsősorban a 3,8 másodperces nulláról százra gyorsulása, vagy a 302 km/órás végsebessége számított – a háromszázat egyébként meg is közelítette a Nordschleifén –, hanem inkább az, hogy 50 kilogrammal könnyebb, és minden téren feszesebb az M2-nél.
Két éve az M2-vel ugyanitt még 7 perc 38,7 másodperces időt mentek, ami azt jelenti, hogy jelentősen javult az M2 CS körideje.
A BMW korábban az M4 CS-sel, M4 CSL-lel és M3 CS-sel is jó időket futott, mindegyikkel sikerült hét és fél perc alá menni. A legjobbat közöttük az M4 CSL érte el, ami 7 perc 18,137 másodperccel a leggyorsabb utcai BMW-nek számít.
Nagy szó a hét és fél percnél jobb idő, a fronthajtású kompaktok közt ugyanis a Civic Type R tartja a rekordot 7 perc 44,881 másodperces idejével. Még érdekesebbé teszi az M2 CS eredményét, hogy 7 perc 25 másodperces köridőhöz korábban olyan nagyágyúk kellettek, mint az AMG GT vagy az SLS AMG, még korábban pedig a Pagani Zonda és a Ferrari Enzo ért el ilyen időt.
Ez is érdekelhet: