Minden eddiginél erősebb és gyorsabb az M2 legújabb változata, a CS, ezért illett kipróbálni egy hozzá illő pályán. A kategóriájában rekordidőt ment a BMW sportos kompaktja a Nürburgring-Nordschleifén.

Még csak egy hónapja mutatták be a BMW M2 legújabb változatát, megint hallunk az M2 CS-ről, a BMW ugyanis elárulta, hogy még a premierje előtt rekordot autóztak egy álcázott példányával a Nordschleifén. A BMW M tesztpilótája, Jörg Weidinger vezetésével

7 perc 25,5 másodperc alatt ért körbe az autó a legendás pályán, ami új rekordnak számít a kompakt autók között.

Persze lehet azon vitázni, hogy 4,6 méteres hosszával és a középkategóriás M3-hoz hasonló technikájával a BMW M2 mennyire számít kompakt autónak, de hivatalosan oda sorolják, ezért jogos lehet a rekord. A kategóriát egyébként olyan modellek uralták, mint a Honda Civic Type R és a Renault Megane RS, vagy az Audi RS 3 és a Seat Leon Cupra.

530 lóerős motorjával a BMW M2 CS persze mindegyik másik kompakt autóra rálicitál,

és nem is elsősorban a 3,8 másodperces nulláról százra gyorsulása, vagy a 302 km/órás végsebessége számított – a háromszázat egyébként meg is közelítette a Nordschleifén –, hanem inkább az, hogy 50 kilogrammal könnyebb, és minden téren feszesebb az M2-nél.

Két éve az M2-vel ugyanitt még 7 perc 38,7 másodperces időt mentek, ami azt jelenti, hogy jelentősen javult az M2 CS körideje.

A BMW korábban az M4 CS-sel, M4 CSL-lel és M3 CS-sel is jó időket futott, mindegyikkel sikerült hét és fél perc alá menni. A legjobbat közöttük az M4 CSL érte el, ami 7 perc 18,137 másodperccel a leggyorsabb utcai BMW-nek számít.

Nagy szó a hét és fél percnél jobb idő, a fronthajtású kompaktok közt ugyanis a Civic Type R tartja a rekordot 7 perc 44,881 másodperces idejével. Még érdekesebbé teszi az M2 CS eredményét, hogy 7 perc 25 másodperces köridőhöz korábban olyan nagyágyúk kellettek, mint az AMG GT vagy az SLS AMG, még korábban pedig a Pagani Zonda és a Ferrari Enzo ért el ilyen időt.

Ez is érdekelhet:

Rekorddal rúgja be az ajtót a frissített Audi RS 3

Javított korábbi rekordján az Audi RS 3 Limousine.

Csalt a Honda a Nürburgringen! Kit érdekel?!

Vélemény: kár hajszolni az elérhetetlent, ha autózni is lehet.

530 lóerőt szabadít a hátsó kerekekre az új BMW M2 CS

Az új M2 CS közelebb van az eredeti BMW M3 koncepciójához, mint maga az M3.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Már készül az Audi Q3 új generációja Győrben

A dekadencia művészete – Citroën C6

Stílus és teljesítmény a legtisztább formában – Maserati MCPura

További cikkeink a témában
Kiderült, hogy átadnánk-e már a kormányt az önvezető rendszereknek.
Hirdetés