Az előző generációjához hasonlóan az új BMW M2-ből is a pályafutása felén készült el az igazán izgalmas változat. A kézi váltó már nem opció, de a hátsókerék-hajtás megmaradt, így az új M2 CS közelebb van az eredeti BMW M3 koncepciójához, mint maga az M3.
Már az előző generációját is imádtuk, és azért is nagyra becsülhetjük a BMW-t, mert később sem mondott le a kompakt sportkupéjáról, a hátsókerék-hajtású platformra épülő 2-es Coupéról, és M2-est is faragott belőle. Most pedig itt a minden eddiginél izgalmasabb új M2 CS, ami négyzetre emeli az élményeket. Az újdonságot a Comói-tónál tartott Concorso d’Eleganza eseményén leplezték le, most pedig a paraméterei is kiderültek.
Szögletes formavilága miatt ugyan kapott némi kritikát, de azt nem vitathatjuk el tőle, hogy 480 lóerős soros hathengeres motorjával a BMW M2 kitűnő élményautó. Az M2 CS pedig még nagyobb fokozatra kapcsolt azzal, hogy a teljesítményét 50 lóerővel 530 lóerőre növeli, és a nyomatékára is rádobtak 50 Nm-t, így már 650 Nm állítható csatasorba.
Az elődjével szemben a kézi váltó már nem opció, az új M2 CS-ben széria a nyolcfokozatú automata.
Mivel a neve a Competition Sport rövidítése, ezért az új M2 CS nemcsak erősebb, de könnyebb is lett az alapmodellnél.
A karosszéria és az utastér több eleme is szénszálas anyagból készült, például a tető, a tükörházak és a csomagtérfedél is, ezzel 50 kilogrammot takarítottak meg a tömegéből. Az új M2 CS ezzel gyorsabb is lett, 3,8 másodperc alatt rajtol százra, két tizeddel hamarabb az M2-nél, a kétszázat 11,7 másodperc alatt éri el, a végsebessége 302 km/óra.
Ez még nem minden, a vezetési élmény fokozása érdekében javítottak a gázreakción, nyolc milliméterrel ültették le, kicserélték a rugókat és a lengéscsillapítókat, a széria helyett karbonkerámia fékek is választhatók. A Gold Bronze kovácsolt felnik már a látványért is vannak, elöl 19, hátul 20 colosak, utóbbira 285 milliméteres abroncsok kerülnek.
Az M2 CS jellegzetessége még a nagyobb első légbeömlő és a csomagtérfedélből hajtogatott kacsafarok-légterelő.
Csak négyféle színben lehet rendelni az M2 CS-t, és a Sapphire Black mellett a BMW Individual-féle Velvet Blue metál, az M Brooklyn Grey metál és az M Portimao Blue is telitalálat. Alcantarával és szénszálas elemekkel borították a belsőt,
a világító CS emblémás M Carbon kagylóüléseket pedig többpontos övek beszerelésére is felkészítették,
hogy az alcantarával bevont, középállásjelzős kormánnyal terelhető M2 CS azonnal készen álljon a pályanapokra.
Azért is lehet rajongani az M2 CS-ért, mert éppen olyan erős, mint az új M3 és M4 Competition, de azokkal szemben nem összkerekes, hanem hátsókerék-hajtású, ezzel is inkább a régebbi M3-asok szellemét idézi. Persze ezért a szellemért egy kicsit még többet kell fizetni, hiszen 46 millió forintról induló árával az új M2 CS jóval többe kerül, mint a 33 millió forintért kapható M3 és M4. Igaz, az 56 milliós M3 CS Touring még ennél is drágább.
Ez is érdekelhet:






















