Az előző generációjához hasonlóan az új BMW M2-ből is a pályafutása felén készült el az igazán izgalmas változat. A kézi váltó már nem opció, de a hátsókerék-hajtás megmaradt, így az új M2 CS közelebb van az eredeti BMW M3 koncepciójához, mint maga az M3.

Már az előző generációját is imádtuk, és azért is nagyra becsülhetjük a BMW-t, mert később sem mondott le a kompakt sportkupéjáról, a hátsókerék-hajtású platformra épülő 2-es Coupéról, és M2-est is faragott belőle. Most pedig itt a minden eddiginél izgalmasabb új M2 CS, ami négyzetre emeli az élményeket. Az újdonságot a Comói-tónál tartott Concorso d’Eleganza eseményén leplezték le, most pedig a paraméterei is kiderültek.

Szögletes formavilága miatt ugyan kapott némi kritikát, de azt nem vitathatjuk el tőle, hogy 480 lóerős soros hathengeres motorjával a BMW M2 kitűnő élményautó. Az M2 CS pedig még nagyobb fokozatra kapcsolt azzal, hogy a teljesítményét 50 lóerővel 530 lóerőre növeli, és a nyomatékára is rádobtak 50 Nm-t, így már 650 Nm állítható csatasorba.

Az elődjével szemben a kézi váltó már nem opció, az új M2 CS-ben széria a nyolcfokozatú automata.
Mivel a neve a Competition Sport rövidítése, ezért az új M2 CS nemcsak erősebb, de könnyebb is lett az alapmodellnél.

A karosszéria és az utastér több eleme is szénszálas anyagból készült, például a tető, a tükörházak és a csomagtérfedél is, ezzel 50 kilogrammot takarítottak meg a tömegéből. Az új M2 CS ezzel gyorsabb is lett, 3,8 másodperc alatt rajtol százra, két tizeddel hamarabb az M2-nél, a kétszázat 11,7 másodperc alatt éri el, a végsebessége 302 km/óra.

Ez még nem minden, a vezetési élmény fokozása érdekében javítottak a gázreakción, nyolc milliméterrel ültették le, kicserélték a rugókat és a lengéscsillapítókat, a széria helyett karbonkerámia fékek is választhatók. A Gold Bronze kovácsolt felnik már a látványért is vannak, elöl 19, hátul 20 colosak, utóbbira 285 milliméteres abroncsok kerülnek.

Az M2 CS jellegzetessége még a nagyobb első légbeömlő és a csomagtérfedélből hajtogatott kacsafarok-légterelő.

Csak négyféle színben lehet rendelni az M2 CS-t, és a Sapphire Black mellett a BMW Individual-féle Velvet Blue metál, az M Brooklyn Grey metál és az M Portimao Blue is telitalálat. Alcantarával és szénszálas elemekkel borították a belsőt,

a világító CS emblémás M Carbon kagylóüléseket pedig többpontos övek beszerelésére is felkészítették,

hogy az alcantarával bevont, középállásjelzős kormánnyal terelhető M2 CS azonnal készen álljon a pályanapokra.

Azért is lehet rajongani az M2 CS-ért, mert éppen olyan erős, mint az új M3 és M4 Competition, de azokkal szemben nem összkerekes, hanem hátsókerék-hajtású, ezzel is inkább a régebbi M3-asok szellemét idézi. Persze ezért a szellemért egy kicsit még többet kell fizetni, hiszen 46 millió forintról induló árával az új M2 CS jóval többe kerül, mint a 33 millió forintért kapható M3 és M4. Igaz, az 56 milliós M3 CS Touring még ennél is drágább.

Ez is érdekelhet:

Az M3 CS Touring a BMW legvadabb sportkombija

Ordító sorhatos turbómotorral, kilinccsel előre sodródva csinál füstöt a hátsó gumikból, ha kell.

Ezek most a BMW legszerethetőbb autói – M3 Touring és Z4

Ne temessük az autógyártást, amíg olyan kocsikat hoz el nekünk a BMW, mint az M3 Touring vagy a Z4 M40i. Hagyományos lóerők és benzinszag minden mennyiségben.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés