Úgy tűnik, hogy a világ egyre jobban elfordul a hagyományos értelemben vett élvezetes autózástól, de szerencsére a BMW még mindig képes az igazán keményvonalas rajongóknak villantani valamit, ezért az M2-es is rendelhető hátsókerék-hajtással és kézi váltóval.

Miközben Európában egyre népszerűbbek a szabadidő-autók és az elektromos hajtás, addig Amerikában még bőven akad piaca az olyan klasszikus sportkupéknak, mint az M2-es BMW, mely itthon több mint 190 ezer forint felár ellenében rendelhető hatfokozatú kézi váltóval is.

Egészen biztos, hogy az M2-esnél egyik sem ad több örömöt a BMW-nél, ha vezetési élményről van szó.

Már csak azért sem, mert ebben a műfajban van igazán otthon a márka, hiába igyekszik minden erővel lelakni a hírnevét ronda arcú luxuslimuzinokkal és olyan szörnyűséges kamu sportosságot árasztó batárokkal, mint az XM. A szerencsésebbek 2023 áprilisában már kipróbálhatták az M2-est az arizonai Scottsdale-ben rendezett nemzetközi menetpróbán. Ennek alapján az M2-es pontosan azt adja, amire azok a BMW rajongók vágynak, akik még az utolsó szívómotoros M3-ast is megsiratták.

Futóművét és motorját is az M4-estől örökölte az M2-es, tehát a legkisebb kupéban is a 3,0 literes, hathengeres motor két turbóval megfújt változata van a gépháztető alatt. 460 lóerős teljesítményét 6250-es fordulaton adja le, maximális nyomatéka pedig 550 Nm 2650 és 5850-es fordulat között.

Nyolcfokozatú automatával 4,1 másodperc altt gyorsul 100-ra, a kézi váltósnak ideális körülmények között és nagyon ügyes sofőrrel pedig 4,3 másodperc kell hozzá. Végsebessége 250-nél elektronikusan korlátozott, de felár ellenében akár 285-tel is száguldhat az M2-es.

Hatfokozatú kézi váltója viszont nem a katalógusnak szól, hanem a vezetőnek.

Aki képes maga mögött hagyni a katalógusadatok bogarászását és csak az élményre koncentrál, annak hatalmas öröme lesz a kézi váltós M2-ben, mely automatikus gázfröccsökkel segíti a visszaváltásokat. A több fokozatban állítható kipörgésgálójával pedig fokozatosan lehet szabadjára ereszteni a gépet, hogy a végén önfeledten lehessen gumicsíkokat rajzolni a kanyarok íveire.

M Race Track Package csomagjában karbon tetőpanel mellett karbonvázas kagylóülések vannak, melyek fejtámlája bukósisakhoz igazítható. Ez nagyszerűen mutatja, hogy miért várjuk annyian az M2-est. Addig viszont itt vannak az arizonai tájban suhanó Zandvoort kék M2-es képei.

Ez is érdekelhet:

Az M2-es BMW útja 170-től 460 lóerőig

170 lóerős 02-es BMW-vel kezdődött, most pedig 460 lóerőnél tart az M2-es BMW.

Van minek örülni, itt az új M2-es BMW

460 lóerős, hátsókerék-hajtású és kézi váltós - a BMW M2-es pont azt adja, amit egy sportkupénak adnia kell.

M2-es BMW a MotoGP legújabb biztonsági autója

Ha új MotoGP szezon, akkor új BMW biztonsági autó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés