Úgy tűnik, hogy a világ egyre jobban elfordul a hagyományos értelemben vett élvezetes autózástól, de szerencsére a BMW még mindig képes az igazán keményvonalas rajongóknak villantani valamit, ezért az M2-es is rendelhető hátsókerék-hajtással és kézi váltóval.

Miközben Európában egyre népszerűbbek a szabadidő-autók és az elektromos hajtás, addig Amerikában még bőven akad piaca az olyan klasszikus sportkupéknak, mint az M2-es BMW, mely itthon több mint 190 ezer forint felár ellenében rendelhető hatfokozatú kézi váltóval is.

Egészen biztos, hogy az M2-esnél egyik sem ad több örömöt a BMW-nél, ha vezetési élményről van szó.

Már csak azért sem, mert ebben a műfajban van igazán otthon a márka, hiába igyekszik minden erővel lelakni a hírnevét ronda arcú luxuslimuzinokkal és olyan szörnyűséges kamu sportosságot árasztó batárokkal, mint az XM. A szerencsésebbek 2023 áprilisában már kipróbálhatták az M2-est az arizonai Scottsdale-ben rendezett nemzetközi menetpróbán. Ennek alapján az M2-es pontosan azt adja, amire azok a BMW rajongók vágynak, akik még az utolsó szívómotoros M3-ast is megsiratták.

Futóművét és motorját is az M4-estől örökölte az M2-es, tehát a legkisebb kupéban is a 3,0 literes, hathengeres motor két turbóval megfújt változata van a gépháztető alatt. 460 lóerős teljesítményét 6250-es fordulaton adja le, maximális nyomatéka pedig 550 Nm 2650 és 5850-es fordulat között.

Nyolcfokozatú automatával 4,1 másodperc altt gyorsul 100-ra, a kézi váltósnak ideális körülmények között és nagyon ügyes sofőrrel pedig 4,3 másodperc kell hozzá. Végsebessége 250-nél elektronikusan korlátozott, de felár ellenében akár 285-tel is száguldhat az M2-es.

Hatfokozatú kézi váltója viszont nem a katalógusnak szól, hanem a vezetőnek.

Aki képes maga mögött hagyni a katalógusadatok bogarászását és csak az élményre koncentrál, annak hatalmas öröme lesz a kézi váltós M2-ben, mely automatikus gázfröccsökkel segíti a visszaváltásokat. A több fokozatban állítható kipörgésgálójával pedig fokozatosan lehet szabadjára ereszteni a gépet, hogy a végén önfeledten lehessen gumicsíkokat rajzolni a kanyarok íveire.

M Race Track Package csomagjában karbon tetőpanel mellett karbonvázas kagylóülések vannak, melyek fejtámlája bukósisakhoz igazítható. Ez nagyszerűen mutatja, hogy miért várjuk annyian az M2-est. Addig viszont itt vannak az arizonai tájban suhanó Zandvoort kék M2-es képei.

Ez is érdekelhet:

Az M2-es BMW útja 170-től 460 lóerőig

170 lóerős 02-es BMW-vel kezdődött, most pedig 460 lóerőnél tart az M2-es BMW.

Van minek örülni, itt az új M2-es BMW

460 lóerős, hátsókerék-hajtású és kézi váltós - a BMW M2-es pont azt adja, amit egy sportkupénak adnia kell.

M2-es BMW a MotoGP legújabb biztonsági autója

Ha új MotoGP szezon, akkor új BMW biztonsági autó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában