A BMW az új M3 és M4 Coupé után nem sokkal bemutatta az utóbbi modell kabrióváltozatát, amely a 4-es sorozat többi tagjához hasonlóan összehajtható keménytetőről vászontetőre váltott, és rögtön Competition kivitelben érkezik.
Pont egy éve szokhatjuk a BMW új 4-es sorozatának nagy hűtőmaszkját, és a megosztó dizájnú modellből őszre a kabrióváltozat, valamint az új M4 Coupé is megérkezett.
Mostanáig kellett várni azonban, hogy a BMW bemutassa ennek a kettőnek a kombinációját: idén érkezik az M4 Cabrio, méghozzá a kínálat újdonságának számító összkerékhajtással.
A 4-es sorozat többi kabriójához hasonlóan az M4 Cabrio is búcsút intett az összehajtható keménytetőnek, és a klasszikusabb vászontetőre váltott.
A megoldásnak az M4-nél is megvannak az előnyei, a vászontető ugyanis 40 százalékkal könnyebb, és kisebb helyre összehajtható, ezért 80 literrel nagyobb lehetett a csomagtér.
Az M4 Cabrio csomagtartója alapesetben 385 literes, és még a tető lenyitásával is marad 300 liter a poggyászoknak.
Az elektromos mozgatású vászontetőnek az M4-ben is 18 másodpercre van szüksége az összehajtogatáshoz, és ez a látványos művelet akár menet közben is végezhető. A zaj- és hőszigetelése is javult az elődjéhez képest.
A technika a kabrióban is ugyanaz, mint az M4 Coupéban,
a háromliteres, soros hathengeres motor a Competition változatban 510 lóerőre és 650 Nm-re képes, a nyolcfokozatú automatával és a típus történetében most először elérhető összkerékhajtással 3,7 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége felárért 250-ről 290 km/órára növelhető.
Az összkerékhajtás érdekessége, hogy 0 és 100 százalék közt változtatható az első és hátsó kerekekre jutó nyomaték, a menetstabilizáló kikapcsolásával teljesen hátsókerék-hajtásúként is mozoghat az M4 Cabrio. A 25 kilogrammal könnyítő
M Race Track csomag a karbonvázas ülésekkel és karbonkerámia fékekkel ehhez a modellhez is elérhető.
Az M4 Coupé szerényebb teljesítmény mellett kézi váltóval is elérhető, de az M4 Cabrio eleve az automata Competition változatban és összkerékhajtással jelent meg. A gyártása idén júliusban kezdődik, és a forgalmazása is azonnal indul, ezért az első vásárlók még az idei kabriós szezonra beszerezhetik a BMW legújabb nyitott tetős élménygépét.
Ha tehetnénk, akkor a németországi Rossfeld-Panoramastrassét vennénk célba vele, ahol egyébként a 4-es sorozat elődjét is vezettük: