
Negyvenhat éves lett a motorversenyzés egyik legnagyobb figurája, az olasz Valentino Rossi, a BMW pedig gyertyával kirakott torta helyett limitált szériás BMW M4 CS-sel ünnepli a 46-os rajtszámmal induló Il Dottorét.
Mintha egy harsány futócipő volna, úgy néznek ki a sötétkék M4 CS-ek az élénk zöld csíkokkal és a hatalmas 46-os számmal az oldalukon, de ezek a színek mind szorosan kapcsolódnak Valentino Rossihoz. Az olasz motorversenyző minden idők egyik legjobban kereső sportolója, a rajongótábora pedig akkora, hogy a világ bármelyik táján felfedezhetőek kis Valentino Rossi logók a futárok robogóin vagy az autókon.
Piros varrások helyett a BMW M4 CS utasterében neonzöld színű betétek virítanak a fekete és egészen mély sötétkék bőrkárpiton. A háromküllős sportkormány Alcantara borítását szintén neonzöld középjelző töri meg, a váltókonzol mögött pedig az autók sorszáma olvasható. Kétféle változatban, Sport és Style elérhető a Valentino Rossi szülinapjára készített M4 CS, mindkettőből negyvenhat darab készül.
Nem kérdés, hogy ezeket a limitált szériás sportkupékat hamar elkapkodják majd a gyűjtők és a rajongók, akik az autó mellé egy vezetéstechnikai tréninget is kapnak a misanói versenypályán, valamint egy találkozót Valentino Rossival az olaszországi Tavulliában található VR46 Motor Ranch-en.
Könnyebb és erősebb az összkerekes M4 Competitionnél a BMW M4 CS.
550 lóerővel és 650 newtonméter csúcsnyomatékkal ütős sportkupé a BMW M4 CS, mely 1835 kilogrammos súlyával valamivel könnyebb a 20 lóerővel gyengébb összkerekes M4-nél. A 3,0 literes, biturbó sorhatoshoz a ZF nyolcfokozatú automata váltója csatlakozik és az M-es modellekhez hangolt xDrive összkerékhajtás.
Mivel egy versenyző születésnapjára készült, ezért a 3,4 másodperces százas sprintnél és a 302 km/órás végsebességnél sokkal lényegesebb, hogy a BMW M4 CS 7 perc 21,99 másodperc alatt szalad körbe a Nürburgringen.
Ez is érdekelhet: