Minden átkozott méteren olyan, mintha nem simán csak tekergetné maga alatt az utat, hanem mesélné az utazást, mely tele van megragadó részletekkel. Kabriózni akármivel remek élmény, amiről le lehet dobni a tetőt, de a nyitott BMW M850i-vel az ősz messze nem a szomorú tél kapuja, hanem egy évszak tele színekkel és szép pillanatokkal.

Beülök és az indítás után azonnal megnyomom a vászontető nyitógombját, aztán 15 másodpercnyi hangtalan elektrohidraulikus balett után csak a végtelen kék ég lesz a fejem felett, ami kellemes szabadságérzetet ad. Már beköszöntött az indián nyár, vagy a vénasszonyok nyara, ha úgy jobban tetszik, és ennél ideálisabb aligha lehetne az idő méltó módon zárni a kabriós szezont.

Persze, nem olyan menő, mint nyáron rövidnadrágban és két gombbal összefogott ingben bepattanni a fagyizó előtt, majd illetlenül nagy gázzal aláfesteni a biturbó V8-cal.

Azért van abban valami, amikor még úszik a hajnali pára a Duna felett és hideg fénnyel süt az ébredező nap, de a fűtés átmelegíti a bézs bőrülést, a szélterelő pedig nem engedi be a visszacsapó fuvallatokat, épp csak a hajamat borzolja kicsit a frissítő szél.

Önfeledt kacagás tör rám, amikor kis ellenkormányzással és tartott gázzal tol ki az ívről az M850i. Elképesztő könnyedséggel leplezi, hogy valójában egy 4,8 méteres, több mint 2,1 tonnás, összkerékmeghajtású kabrió, annyira lelkesen hív táncba kanyarról kanyarra. Mozgása végtelenül kiszámítható és természetes, az adaptív futóműve parádésan stabil, a kormánya pedig él a kezemben. A húszéves 330 kabriómnál lágyabb és krémesebb az élmény, de a zsigeri gépérzet ebben is pontosan ugyanaz, csak több réteget kell lehámozni róla.

Nem véletlenül csillog az M betű a 850-es előtt, már csak azért is, mert korábban a 4,1 másodperces 100-as sprinthez legalább egy Ferrari 360 Modena kellett.

Elöl négydugattyús féknyergek szorongatják a tárcsákat, hátul pedig elektronikusan vezérelt, részlegesen önzáró differenciálmű osztogatja szét a nyomatékot. Mágikus módon együtt él a vezetővel, minden mozdulatát a gondolat irányítja, így nemcsak úgy tud menni, mintha ő írná át a fizika törvényeit, hanem boldogan keni fel a Pirelli P Zerókat az aszfaltra. Nem csak hajtott mind a négy kerék, hanem kormányzott is, így alacsony tempónál fordulékony a 8-as kabrió, nagy sebességnél pedig irányváltáskor is stabil.

Ahhoz, hogy a luxuskabrióból olyan vérbeli BMW legyen, amit hevesen gesztikulálva mesélsz majd a bárpultnál este, elég megnyomni két gombot a metszett üveg váltókar mellett. Sport módban a futómű keményebb lesz, a gázreakció penge, a motor karaktere pedig harapósabb, a kipörgésgátló engedékeny beállításában pedig épp annyi játékot enged, hogy intenzív élmény legyen a szerpentin. Vajpuhán váltó nyolcfokozatú automatája is sokkal sportosabb, forgatja a motort, és érezhetőek lesznek a váltások is.

Erő mindenhez van bőséggel, mert a 4,4 literes V8-as istentelen sok, 750 Nm nyomatéka akár egy kiapadhatatlan kút, amiből mindig lehet meríteni. A hengersorok közötti forróságban ülő (hot V elrendezés, hogy a levegő kisebb utat járjon be a hengerekig) két turbó hergeli, amelyeknek egy-egy vizes intercoolere van. Alapvetően diszkréten szólnak a szögletes kipufogóvégek, de magas fordulaton már bosszúsan harsog a V8-as, váltások után pedig vidáman durrog.

Tökéletes csendes és pihentető utazóautó az M850i kabrió, amiben minden adott, hogy kilométerek százait lehessen észrevétlenül letekerni vele.

Pont úgy szól a Bowers & Wilkins, ahogy kell, a hangulatvilágítás pedig gördülő night klubot varázsol a 8-asból. Irgalmatlan merev karosszériája távol tart minden kellemetlenségtől, ami egy kabrióban felmerülhet, így a szélterelőt felhajtva fergeteges krúzolni vele az éjszakai városban. Mert az M850i nemcsak huligán tud lenni, hanem méltósággal vonulni is az úton.

Nagy a kontraszt, amikor a nap végén becsukom a vászontetőt, és az ablakok felhúzása után a kabinon kívül maradnak a világ zajai. Rengeteget fejlődtek a vászontetők azóta, hogy az autózás kezdetén még csak szükség szülte megoldás volt. Mostanra már a legtöbb vászontető nem is simán csak néhány réteg textil, hanem kemény paneleket rejt a szépen szőtt anyag. Az M850i antracit szürke teteje ráadásul annyira szépen feszül, hogy szerintem még a kupé változatnál is harmonikusabb vele a forma, nélküle pedig a csillogó króm pazarul keretezi a világos utasteret.

Beltere meglepő módon kevésbé négyszemélyes, mint a kisebb 4-es kabrióé, ami furcsa lehet, de a 8-asban olyan vastag és komfortos első ülések vannak, hogy ezért tényleg érdemes volt beáldozni a hátsó lábteret. Az M850i kabrióval tényleg csak a legközelebbi fagyizóig lehet elgurulni négy fővel, máskülönben inkább plusz tárolóhely a hátsó sor a nyitott tetővel 250 literes csomagtartó mellé (csukott tetővel 350 liter).

Minőségérzete kifogástalan, a varrások és a dekorbetétek, a gombok kattanása mind érezhetően az autózás tetejét suttogják.

Finom bőrillatba varrták az egész utasteret, mely nagyon elegáns ebben a világos bézsben, ahol csak a műszerfal teteje fekete, de még a szőnyegek is megkívánják a makulátlan talpú mokaszint. Kényelmesek a minden irányban állítható ülések, melyek kellő oldaltartást adnak, és nyáron a szellőztetés, télen a fűtés teszi optimális hőmérsékletűvé. Az üléspozíció nagyszerű, az autó tömegközéppontjához közel tolható, amivel csak jobb lesz az összhang.

Műszerfala a legjobb BMW-hagyományokat követve ergonomikus, ezért a fő funkciók gombjai egyértelműek és könnyen kezelhetőek. A szellőzők közé rejtett diszkrét klímapanel és az alatta sorakozó gombok egyszerre szólnak a funkciónak és a letisztultságnak. Digitális óracsoportja a négyórás elrendezésen túl a vezetéstámogató rendszereket és térképet is mutathat, remek az is, hogy a bal oldali bajuszkapcsoló végén léptethető board computer megmaradt a múltból, csak már a fogyasztáson és a külső hőmérsékleten túl G-erő mérő és más funkciók is megjelennek rajta.

12,3 colos központi kijelzője érintéssel és ujjlenyomattól mentesen az iDrive vezérlővel is könnyedén kezelhető. Az OS7 menüje sokkal egyértelműbb felépítésű és gyorsabban használható, mint az iX M60-asban is lévő későbbi generációs fedélzeti rendszer. Ebben is hatalmas segítség a gyorsan és vezeték nélkül csatlakoztatható Apple CarPlay.

Ordít róla a pazarlás és a hedonizmus, de ez baromi jól áll a BMW M850i kabriónak.

Hosszan hullámzó gépházteteje mögött lapos szögben áll a krómmal keretezett szélvédő, majd a minden fényben máshogy játszó olivazöld fényezésben ragyog a világos beltér, a tető bőrözött tonneau cover-e és a rövidke far, enyhe szárnnyal a csomagtérfedélbe simítva. A kerékjáratoknál domborodó lemezekre, a krómtalpon álló karbonházas tükrökre és a szaténfényű keretes hűtőmaszkra is öröm ránézni, annyira szép és harmonikus vele a 8-as.

Háromféle motorral szerelik a 8-as kabriót, melyek közül már a 840d kabrió is remek választás annak, aki hosszú utazás után élvezné a kabriózást egy tetszőleges tengerpart mentén vezető szakaszon, de az M850i xDrive Cabrio mind közül a leginkább a tökéletes BMW, melyben benne van a kiautózható sportosság.

Ez is érdekelhet:

A BMW-nél felújítják az M8 legelső prototípusát

Sosem került gyártásba, de hamarosan kipróbálható lesz.

BMW M850i xDrive Cabrio

  • Hajtás: 4,4 liter, biturbó V8, nyolcfokozatú ZF automata, összkerékhajtás
  • Teljesítmény: 530 LE (390 kW) @5500–6000
  • Nyomaték: 750 Nm @1800–4600
  • Gyorsulás (0–100 km/h): 4,1 mp
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Méretek: 4851 x 1902 x 1345 mm
  • Tengelytáv: 2822 mm
  • Ár: 58 186 800 Ft
  • Sportos és elegáns
  • Remek vezetni
  • Nagyszerű kabrió
  • Minőségi beltér
  • Szélterelő nélkül gyenge szélvédelem
Player-méter
10
Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

A Bugatti Veyron és a Škoda Octavia dizájnerét vették fel az MG-hez

További cikkeink a témában