
Növényi alapú kompozit lép majd a karbon elemek helyébe a BMW-nél. A fenntartható forrásból származó anyagot a versenyautókon már tesztelték, most pedig a sorozatgyártásra is készen áll a technológia.
Minden eddiginél nagyobb szerep jut az autóiparban a környezetkímélő megoldásoknak, ezért szigorodnak a kibocsátási normák, ezért tűnnek el a csillogó krómok és helyettesítik len alapú kompozittal a karbon elemeket a jövőben az M-es BMW-ken.
Mivel az autók egyre nagyobbak és nehezebbek, egyre nagyobb szükség van a könnyű anyagokra.
Évek kutatása és fejlesztése után lett sorozatgyártásra érett a megújuló nyersanyagból készült kompozit, melyet a BMW a svájci Bcomp-pal együttműködésben fejlesztett. Ez az anyag még a tetőszerkezeten is használható, mert tökéletesen megfelel azoknak a szigorú követelményeknek, melyek elengedhetetlenek egy ilyen biztonsági szempontból is kiemelten fontos alkatrésznél.
Nagyjából negyven százalékkal csökken majd a termelés szén-dioxid kibocsátása azzal, hogy a szénszálas kompozitokat természetes szálas kompozitokra cseréli a BMW. Megfelelő szövéssel pedig az olyan látható helyeken is remekül mutat majd, mint a tetőpanel vagy a tükörházak.
Ez is érdekelhet: