Növényi alapú kompozit lép majd a karbon elemek helyébe a BMW-nél. A fenntartható forrásból származó anyagot a versenyautókon már tesztelték, most pedig a sorozatgyártásra is készen áll a technológia.

Minden eddiginél nagyobb szerep jut az autóiparban a környezetkímélő megoldásoknak, ezért szigorodnak a kibocsátási normák, ezért tűnnek el a csillogó krómok és helyettesítik len alapú kompozittal a karbon elemeket a jövőben az M-es BMW-ken.

Mivel az autók egyre nagyobbak és nehezebbek, egyre nagyobb szükség van a könnyű anyagokra.

Évek kutatása és fejlesztése után lett sorozatgyártásra érett a megújuló nyersanyagból készült kompozit, melyet a BMW a svájci Bcomp-pal együttműködésben fejlesztett. Ez az anyag még a tetőszerkezeten is használható, mert tökéletesen megfelel azoknak a szigorú követelményeknek, melyek elengedhetetlenek egy ilyen biztonsági szempontból is kiemelten fontos alkatrésznél.

Nagyjából negyven százalékkal csökken majd a termelés szén-dioxid kibocsátása azzal, hogy a szénszálas kompozitokat természetes szálas kompozitokra cseréli a BMW. Megfelelő szövéssel pedig az olyan látható helyeken is remekül mutat majd, mint a tetőpanel vagy a tükörházak.

Ez is érdekelhet:

727 lóerős nehézbombázó a plug-in hibrid BMW M5

Szép hagyományokkal szakít a BMW M5 sportlimuzin, melynek hetedik generációja már kizárólag konnektorról tölthető hibrid hajtással készül.

Az M3 CS Touring a BMW legvadabb sportkombija

Ordító sorhatos turbómotorral, kilinccsel előre sodródva csinál füstöt a hátsó gumikból, ha kell.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Okos autók, makacs sofőrök – így viszonyulnak a magyarok az újabb technológiákhoz

Lewis Hamilton szerint rossz irányba halad az F1

Az év egyik legizgalmasabb motoros rendezvénye

További cikkeink a témában
Kiderült, hogy átadnánk-e már a kormányt az önvezető rendszereknek.
Hirdetés