Szénszálas vázú kagylóülések és versenyautókba illő biztonsági övek vannak a Vision Driving Experience utasterében, mely megmutatja, hogy a Neue Klasse elektromos hajtással is olyan vezetési élményt tud majd, amilyet csak egy BMW tudhat.

Elképesztő szintre emeli a gyorsulás élményét és a stabilitást a BMW Neue Klasse alappal érkező elektromos hajtás, melynek egyik legfontosabb eleme az a villámgyorsan reagáló központi számítógép, amit csak Heart of Joynak hívnak. A klasszikus sportszedán formájú Vision Driving Experience-szel azt mutatja meg a BMW, hogy a jövőben is lehet majd vigyorogva autózni a kanyargós utakon.

Ez az autó minden szempontból egy mozgó laboratórium, hiszen a formaterve, az aerodinamikai megoldásai és a teljes hajtása is frissen fejlesztett.

Minimalista felületeivel és a múltra szépen rímelő részletekkel együtt is nagyon modern a Neue Klasse formaterve, melyet a masszívan kiszélesített Vision Driving Experience-szel megvadítottak. Ezen az autón hatalmasak a hűtőnyílások, hiszen egy nagy teljesítmény leadására kihegyezett elektromos autónál legalább annyira fontos a hőmenedzsment, mint egy turbós benzinesnél. Nem könnyű megtalálni az egyensúlyt a leszorítóerő és az ideális hatótáv között.

Minden korábbi rendszernél tízszer gyorsabban dolgozza fel a hajtáslánctól érkező információkat a Heart of Joy vezérlőegység, ezzel pedig teljesen új szintre emeli a precizitást. A szoftvert ráadásul teljes egészében házon belül fejlesztették ki a BMW mérnökei. Ez kapcsolja össze a gyorsítást, a fékezést, a rekuperációt, a menetstabilizáló elektronikát, a töltésvezérlőt, tehát mindent.

Huszonöt százalékkal hatékonyabb az energia visszanyerő rendszere, ezzel együtt pedig olyan lassulást tudnak a rekuperáló villanymotorok a Vision Driving Experience-ben, hogy az esetek 98 százalékában nincs szükség az üzemi fékekre. Ez a folyamat a kerekek világító felületén is látszik, melyen a gyorsulást zöld színnel, az energia visszanyerést kékkel, a fékezést pedig a versenyautók izzó fékeit szimbolizáló naranccsal jelzi.

Nagyszerűen látszik ezen az autón, hogy a BMW-nél még mindig pontosan tudják, hogy milyen arányokkal lesz jó egy szedán formája. A hűtőmaszkban ülő dupla kerek fényszórókra emlékeztető orr meghatározó eleme lesz a következő generációs 3-as BMW-nek, melynek legizmosabb változatát hathengeres benzinmotorral és elektromos változatban is meg lehet majd kaparintani.

Ez is érdekelhet:

Ez a BMW készül majd Debrecenben

A Vision Neue Klasse jelzi, hogy milyen lesz a jövő a BMW-nél. Úgy tűnik, nem lesz rossz.

Az M3 CS Touring a BMW legvadabb sportkombija

Ordító sorhatos turbómotorral, kilinccsel előre sodródva csinál füstöt a hátsó gumikból, ha kell.

Izgalmas szabadidő-autóval villantja meg a jövőt a BMW

Ez már majdnem olyan, mint a jövőre érkező új BMW. Bejön?

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés