
Szénszálas vázú kagylóülések és versenyautókba illő biztonsági övek vannak a Vision Driving Experience utasterében, mely megmutatja, hogy a Neue Klasse elektromos hajtással is olyan vezetési élményt tud majd, amilyet csak egy BMW tudhat.
Elképesztő szintre emeli a gyorsulás élményét és a stabilitást a BMW Neue Klasse alappal érkező elektromos hajtás, melynek egyik legfontosabb eleme az a villámgyorsan reagáló központi számítógép, amit csak Heart of Joynak hívnak. A klasszikus sportszedán formájú Vision Driving Experience-szel azt mutatja meg a BMW, hogy a jövőben is lehet majd vigyorogva autózni a kanyargós utakon.
Ez az autó minden szempontból egy mozgó laboratórium, hiszen a formaterve, az aerodinamikai megoldásai és a teljes hajtása is frissen fejlesztett.
Minimalista felületeivel és a múltra szépen rímelő részletekkel együtt is nagyon modern a Neue Klasse formaterve, melyet a masszívan kiszélesített Vision Driving Experience-szel megvadítottak. Ezen az autón hatalmasak a hűtőnyílások, hiszen egy nagy teljesítmény leadására kihegyezett elektromos autónál legalább annyira fontos a hőmenedzsment, mint egy turbós benzinesnél. Nem könnyű megtalálni az egyensúlyt a leszorítóerő és az ideális hatótáv között.
Minden korábbi rendszernél tízszer gyorsabban dolgozza fel a hajtáslánctól érkező információkat a Heart of Joy vezérlőegység, ezzel pedig teljesen új szintre emeli a precizitást. A szoftvert ráadásul teljes egészében házon belül fejlesztették ki a BMW mérnökei. Ez kapcsolja össze a gyorsítást, a fékezést, a rekuperációt, a menetstabilizáló elektronikát, a töltésvezérlőt, tehát mindent.
Huszonöt százalékkal hatékonyabb az energia visszanyerő rendszere, ezzel együtt pedig olyan lassulást tudnak a rekuperáló villanymotorok a Vision Driving Experience-ben, hogy az esetek 98 százalékában nincs szükség az üzemi fékekre. Ez a folyamat a kerekek világító felületén is látszik, melyen a gyorsulást zöld színnel, az energia visszanyerést kékkel, a fékezést pedig a versenyautók izzó fékeit szimbolizáló naranccsal jelzi.
Nagyszerűen látszik ezen az autón, hogy a BMW-nél még mindig pontosan tudják, hogy milyen arányokkal lesz jó egy szedán formája. A hűtőmaszkban ülő dupla kerek fényszórókra emlékeztető orr meghatározó eleme lesz a következő generációs 3-as BMW-nek, melynek legizmosabb változatát hathengeres benzinmotorral és elektromos változatban is meg lehet majd kaparintani.
Ez is érdekelhet: