A BMW bemutatta az X1 harmadik generációját, ami nemcsak nagyobb lett az elődjénél, de a benzines, plug-in hibrid és dízelmotor mellett ezúttal tisztán elektromos hajtással is kapható lesz iX1 néven.
A BMW-nél hisznek benne, hogy nem csak az elektromos hajtásé a jövő, ezért meghagyják a választás szabadságát. Jó példa erre az X3, amit a hagyományos benzines és dízelmotorok mellett mild hibrid és plug-in hibrid, valamint tisztán elektromos változatban is kapni iX3 néven, ezzel mindenki megtalálja a számára megfelelőt. Pontosan ezt a receptet követi a kisebb X1 most leleplezett harmadik generációja is.
Az új X1 a formájával is minden eddiginél jobban hasonlít a nagyobb testvérére.
A 2015-ben bemutatott előző széria terepjárósabb formára váltott, és ezt fejleszti tovább a harmadik generáció, határozott, karakteres vonalakkal, masszívabb dizájnnal. A hűtőmaszkja magasabb, a fényszórók és a hátsó lámpák a márkára jellemző fényeket kaptak, a kilincseket pedig a BMW legújabb szokása szerint a karosszériába süllyesztették.
Minden irányban nagyobb lett az elődjénél az új X1: a 4,5 méteres karosszériája 5,3 centiméterrel hosszabb,
2,4 centivel szélesebb és 4,4 centivel magasabb is lett a korábbinál. A tengelytávja 2,2 centivel 2,69 méteresre bővült, és a csomagtartója is nagyobb: 505-ről 540 literesre nőtt, a benzines és dízelmodellben sínen tolható a hátsó ülés, az állítható támlák ledöntésével maximum 1600 litert lehet kihasználni.
A műszaki alapokat a nemrég bemutatott 2-es Active Tourer adja, ezért nem meglepő, hogy a műszerfal szinte változatlanul került át az egyterű testvérből. Az új X1-ben is megjelent az ívelt kijelző a 10,25 colos műszeregységgel és a 10,7 colos érintőképernyővel, a BMW legújabb infotainment rendszerével.
A 2-es Active Tourerhez hasonlóan itt is hiába keressük az iDrive forgótárcsáját, és a váltókar helyét is billenőkapcsoló vette át.
A kínálat legérdekesebb tagja a tisztán elektromos BMW iX1, amit xDrive30 változatban vezetnek be,
és ezzel az összkerékhajtású modell erősebb lesz, mint a nagyobb, de csak hátsókerék-hajtású és 286 lóerős iX3. Az iX1-ben az első és a hátsó kerekeket hajtó elektromotorok kombinált teljesítménye 313 lóerő, a maximum nyomatéka 494 Nm, amivel 5,6 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 180 km/óránál korlátozott.
Az új iX1 akkumulátora 64,7 kilowattórás, ami 413-438 kilométeres hatótávra elegendő.
A töltése alapból 11 kilowattal lehetséges, de felárért 22 kilowattos töltés is elérhető, az egyenáramú villámtöltőkön legfeljebb 130 kilowattot vesz fel. A burkolt hűtőmaszkjáról felismert iX1-ben nem kell sok kompromisszumot kötni a benzineshez képest, csak a 490 literes csomagtere lett kisebb valamivel a testvéreinél.
A motorkínálat kétféle benzines és kétféle dízelmotort is tartalmaz.
A belépőmodell az X1 sDrive18i, aminek 1,5 literes, turbós háromhengeres motorja 136 lóerős, míg az xDrive23i mind a négy kerekét hajtja, a kétliteres, 204 lóerős turbós négyhengeres motorja mellé a 48 voltos mild hibrid rendszer 19 lóerős villanymotorja társul, amivel a kombinált teljesítménye 218 lóerő. A benzines csúcsmodell ezzel 7,1 másodperc alatt van százon, és 233 km/óra a végsebessége.
A BMW nem adta fel a dízeleket, az új X1-et is lehet rendelni a kétliteres, négyhengeres turbódízellel.
Az elsőkerék-hajtású sDrive18d-ben 150 lóerőre és 360 Nm-re képes, míg az összkerékhajtású xDrive23d-ben még 48 voltos mild hibrid rendszerrel is ellátták, amivel 211 lóerős, és 400 Nm a maximum nyomatéka. A benzines modellekhez hasonlóan a dízelek is a hétfokozatú duplakuplungos automatát kapják meg.
Az elődjéhez hasonlóan az új X1-ből is kapható lesz plug-in hibrid, a 2-es Active Tourer mintájára kétféle is.
Az xDrive25e-ben az 1,5 literes, 136 lóerős benzinmotor és a 109 lóerős elektromotor adja a 245 lóerős kombinált teljesítményt, míg az xDrive30e-ben 150 lóerős a benzines és 177 lóerős az elektromotor, amivel 306 lóerő a teljesítmény. Az akkumulátor 14,2 kilowattórás, a hatótáv 78-89 kilométer, tölteni az elődje duplájával, 7,4 kilowattal lehet.
Ez is érdekelhet: