Szakított az eddigi sportos kompakt modell receptjével, és az X4 és X6 mintájára kupéformájú karosszériát öltött az új BMW X2, ami sokkal nagyobb is lett az elődjénél, és most először tisztán elektromos hajtású változata is lesz iX2 néven.

2017-ben újat mutatott a szabadidő-autók már akkor is népes mezőnyében a BMW az első X2-vel, ami egy kicsit magasabb építésű, sportos stílusú kompakt autó volt az X1-es technikájára építve, az egyik különlegességeként a régi idők BMW-inek mintájára a C-oszlopán is hordott emblémát. Az alapokat adó X1-esből időközben kijött az új generáció, ezért az X2-nél is eljött a modellváltás ideje, és a BMW teljesen szakított a korábbi koncepcióval.

Sikeresebbnek ígérkező utat választott a BMW, amikor kupéformájúra rajzolta az X2 második generációját.

A páros számú X-modellek ugyanis mindig is a bajor márka szabadidő-terepjáróinak sportosabb változatai voltak, így ami az X5-nek az X6, és az X3-nak az X4, az lesz mostantól az X1-nek az X2. De ne gondold, hogy a különbségek kimerülnek abban, hogy lecsapták az X1-es tetejét, szinte teljesen egyedi stílusú külsőt kapott az X2.

A formatervezők bátran bántak a digitális ceruzával, és az X1-hez képest extravagáns külsőt alkottak az X2-nek.

A fényszórók és a hűtőmaszk is eltérő formájúak, míg a nappali menetfények az X6-osét idézik, addig a vese alakú maszk inkább az XM-et juttatja eszünkbe. Nem is kell kétszer nézni, hogy észrevegyük, opcióként ugyanis Iconic Glow kontúrvilágítással látták el a maszkot, ami még nagyautósabbá teszi a kompakt X2-est.

A tetővonal kupésan lejt, és a lapos hátsó szélvédő szinte az autó hátuljáig húzódik.

A jobb aerodinamika érdekében nem a tetőre került a légterelő szárny, ahogyan megszoktuk, hanem a csomagtérfedél pereméből emelkedik ki. A részletek motorváltozattól függően eltérnek, az elektromos iX2-re izgalmas mintájú zárt maszk került, az X2 M35i pedig hangsúlyos kipufogóvégeket és fekete maszkot kapott, az XM-éhez hasonló vízszintes bordákkal.

Az új X2 nemcsak sokkal nagyobb autónak tűnik az elődjénél, hanem valóban az is.

A hossza 19 centiméterrel 4,55 méteresre nőtt, két centivel szélesebb és hattal magasabb is az elődjénél. A tengelytávja ugyanakkor csak két centivel nőtt 2,69 méteresre, akárcsak az X1-nek, és ahhoz hasonlóan tágas a belső tér, amit az első üléspróbán megtapasztaltunk. Nagyobb a csomagtér is, 470-ről 560 literesre nőtt, az elektromos változaté is 525 literes.

Az elődjéből plug-in hibrid volt, de a BMW most először tisztán elektromos hajtással is kínálja az X2-est.

Az iX2-ben a műszaki tartalom az iX1-éhez hasonló, az xDrive30 változatban két elektromotor együtt 313 lóerőre és 494 Nm-re képes, amivel az autó 5,6 másodperc alatt gyorsul százra, és 180 km/óránál korlátozott a végsebessége. Az akkumulátor 64,8 kilowattórás, ami 449 kilométeres hatótávra elég, ez a jobb aerodinamikának köszönhetően 11 kilométerrel több az iX1-énél.

Később egy újabb elektromos változat csatlakozik a kínálathoz, ami az iX1-es mintájára az eDrive20 lehet, 204 lóerős motorral, hátsókerék-hajtással és 485 kilométer körüli hatótávval. Az iX2-est egyenáramú villámtöltőn 130 kilowattal lehet tölteni, míg a 11 kilowattos fedélzeti töltő helyett opcióként 22 kilowattos kérhető. Az elődje plug-in hibrid hajtással készült, az X1-ből kétfélét is kapni, de az X2-nél egyelőre nincs szó ilyen változatról.

A BMW ezen kívül többféle belsőégésű motorral is kínálja az új X2-est.

A bemutatóján az alapmodelleket jelentették be, például az sDrive20i-t, aminek 1,5 literes, háromhengeres turbómotorja 156 lóerős és 240 Nm a nyomatéka, a 48 voltos mild hibrid rendszer 19 lóerős elektromotorjával együtt 170 lóerő a kombinált teljesítmény. Belépőmodell létére nem számít lassúnak, már ezzel a motorral is elég 8,3 másodperc a százra gyorsuláshoz, és 213 km/óra a végsebessége.

Amíg lehet, addig dízelt is kínál a BMW, az X2-nél ez kezdetben az sDrive18d, amelynek kétliteres, négyhengeres turbódízel motorja 150 lóerős és 360 Nm a nyomatéka, hozzá itt is 48 voltos mild hibrid rendszer tartozik. 8,9 másodperces gyorsulásával és 210 km/órás végsebességével ez a leglassabb X2, de 5,1 literes fogyasztása elég jól hangzik. Később érkezik az összkerékhajtású dízel, az xDrive23d, ami már 211 lóerős lesz, 400 Nm nyomatékkal.

Nem a legerősebb, de a legizgalmasabb változat egyértelműen az X2 M35i, amibe kétliteres, turbós benzinmotor kerül

300 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal, az Egyesült Államokban és más, megengedőbb országokban 317 lóerőre képes. Az M Performance által felkészített, összkerékhajtással és adaptív futóművel szerelt, most először 21 colos kerekekkel is kérhető modell 5,4 másodperc alatt rajtol százra, és 250 km/órával száguldhat.

Ez is érdekelhet:

Nem az új sportváltozat lesz a legerősebb a BMW X1-ek közül

Nem ez a legerősebb az X1 különféle változatai közül, de még csak nem is a második.

Vezettük az i5-öst, a BMW legújabb elektromos autóját

Temérdek újdonsága ellenére a BMW i5 nem egy kerekeken guruló számítógép.

Ez a BMW készül majd Debrecenben

A Vision Neue Klasse jelzi, hogy milyen lesz a jövő a BMW-nél. Úgy tűnik, nem lesz rossz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés