Sportváltozatban is bemutatta az új X1-et a BMW, és első hallásra meglepő lehet, de nem ez a legerősebb az X1 különféle változatai közül, és még csak nem is a második.

A BMW nem kötelezte el magát egyféle hajtásrendszer mellett, meghagyja a választás lehetőségét a vásárlóknak, és ezt mi sem tükrözi jobban, mint az X1 kínálata. A kompakt szabadidő-autó ugyanis kapható benzines és dízel, mild hibrid és plug-in hibrid, valamint tisztán elektromos hajtású kivitelben is. Most pedig megérkezett a sportváltozata.

Meglepő lehet, de az új X1 M35i xDrive nem a legerősebb az X1 összes változata közül, és még csak nem is a második.

A villamosított változatok ugyanis megelőzik, ha csupán a teljesítményüket nézzük. A kétféle plug-in hibrid közül az erősebb, az xDrive30e ugyanis 326 lóerőre képes, míg az elektromos iX1 eDrive30 teljesítménye 313 lóerő.

A kétliteres, turbós négyhengeres benzinmotorral hajtott M35i-nek be kell érnie 300 lóerővel, ami persze egyáltalán nem számít kevésnek.

A hétfokozatú duplakuplungos váltóval és az összkerékhajtással 5,4 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 250 km/óránál korlátozott, az útfekvését a 15 milliméterrel ültetett futómű is javítja. M Sport Boost funkciójával az autó minden paramétere azonnal a legsportosabb állásba kerül, amint a vezető meghúzza a bal oldali váltófület legalább egy másodpercre.

Az M35i direktebb kormányművet kapott, felárért az első kerekeknél mechanikus önzáró differenciállal szerelik,

és az M Performance modellek közül elsőként M Compound fékek is elérhetők hozzá. Külsejét nagy légbeömlős lökhárító, egyedi hűtőmaszk, áramvonalas tükörházak és kétoldalt dupla kipufogóvégek dobják fel, a kerekek alapból 19-esek, de akár 20 colosak is lehetnek.

Kormánykerekén piros sáv mutatja a középállást, utastere alapáron alcantarával kárpitozott, de felárért perforált bőrkárpit is kérhető, és akkor már az integrált fejtámaszos M Sport üléseket is érdemes beikszelni, ezekben megvilágított M logó hirdeti, hogy ha nem is ez a legerősebb X1, de az biztos, hogy a legizgalmasabb.

Ez is érdekelhet:

Kipróbáltuk a tárnicspálinkát és az elektromos BMW iX1-et. Az egyik jó

Ausztria egyik legkomolyabb síterepére utaztunk, hogy kipróbáljuk mindkettőt.

BMW iX1 néven elektromos autóként is itt az új X1

Az elődjénél nagyobb X1 a benzines, plug-in hibrid és dízelmotort is megtartotta.

Nem temetni, hanem használni kell a dízel BMW-t – X1 23d-teszt

Ha nem az erőfitogtatás cél, hanem kell egy praktikus, takarékos, de azért élvezetes autó, akkor ez egy ideális konfiguráció.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában