Sportváltozatban is bemutatta az új X1-et a BMW, és első hallásra meglepő lehet, de nem ez a legerősebb az X1 különféle változatai közül, és még csak nem is a második.

A BMW nem kötelezte el magát egyféle hajtásrendszer mellett, meghagyja a választás lehetőségét a vásárlóknak, és ezt mi sem tükrözi jobban, mint az X1 kínálata. A kompakt szabadidő-autó ugyanis kapható benzines és dízel, mild hibrid és plug-in hibrid, valamint tisztán elektromos hajtású kivitelben is. Most pedig megérkezett a sportváltozata.

Meglepő lehet, de az új X1 M35i xDrive nem a legerősebb az X1 összes változata közül, és még csak nem is a második.

A villamosított változatok ugyanis megelőzik, ha csupán a teljesítményüket nézzük. A kétféle plug-in hibrid közül az erősebb, az xDrive30e ugyanis 326 lóerőre képes, míg az elektromos iX1 eDrive30 teljesítménye 313 lóerő.

A kétliteres, turbós négyhengeres benzinmotorral hajtott M35i-nek be kell érnie 300 lóerővel, ami persze egyáltalán nem számít kevésnek.

A hétfokozatú duplakuplungos váltóval és az összkerékhajtással 5,4 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 250 km/óránál korlátozott, az útfekvését a 15 milliméterrel ültetett futómű is javítja. M Sport Boost funkciójával az autó minden paramétere azonnal a legsportosabb állásba kerül, amint a vezető meghúzza a bal oldali váltófület legalább egy másodpercre.

Az M35i direktebb kormányművet kapott, felárért az első kerekeknél mechanikus önzáró differenciállal szerelik,

és az M Performance modellek közül elsőként M Compound fékek is elérhetők hozzá. Külsejét nagy légbeömlős lökhárító, egyedi hűtőmaszk, áramvonalas tükörházak és kétoldalt dupla kipufogóvégek dobják fel, a kerekek alapból 19-esek, de akár 20 colosak is lehetnek.

Kormánykerekén piros sáv mutatja a középállást, utastere alapáron alcantarával kárpitozott, de felárért perforált bőrkárpit is kérhető, és akkor már az integrált fejtámaszos M Sport üléseket is érdemes beikszelni, ezekben megvilágított M logó hirdeti, hogy ha nem is ez a legerősebb X1, de az biztos, hogy a legizgalmasabb.

Ez is érdekelhet:

Kipróbáltuk a tárnicspálinkát és az elektromos BMW iX1-et. Az egyik jó

Ausztria egyik legkomolyabb síterepére utaztunk, hogy kipróbáljuk mindkettőt.

BMW iX1 néven elektromos autóként is itt az új X1

Az elődjénél nagyobb X1 a benzines, plug-in hibrid és dízelmotort is megtartotta.

Nem temetni, hanem használni kell a dízel BMW-t – X1 23d-teszt

Ha nem az erőfitogtatás cél, hanem kell egy praktikus, takarékos, de azért élvezetes autó, akkor ez egy ideális konfiguráció.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában