Mindig a hagyománytisztelet és az elegáns ruhába csomagolt sportosság mestere volt az Alpina, de a frissített X7-es BMW-ből alkotott XB7 egészen más irányt mutat.
Nem készült kifejezetten M-es modell a BMW X7-ből, hiszen a behemótok között a Motorsport részleg legnagyobb szabadidő-autója a konnektorról tölthető hibrid hajtással szerelt XM lesz, de az Alpina XB7 kitölti az űrt.
Amennyiben erős és gyors, hat- vagy hétszemélyes BMW-re van szükség, akkor ez lesz a megoldás.
Eddig is megosztó volt az X7-es ábrázata, a frissítés után azonban megkapta az új 7-es BMW-ről is ismert osztott fényszórókat, mely szemöldökként hordja a nappali menetfényeket. Divatos, de cseppet sem elegáns megoldás ez, amivel a már BMW-hez tartozó Alpina sem tudott mit kezdeni.
Hagyományaikhoz hűen szolid lökhárítótoldatokat rajzoltak az XB7-eshez, a hátulján pedig négy kipufogóvég mered, a Pirelli sportgumikba csomagolt felnik pedig akár 23 colosak is lehetnek.
Utasterébe a BMW új irányvonala költözött, tehát eltűntek a műszerfalról a gombok, helyettük a digitális óracsoporttal egy hajlított kijelzőt alkotó 14,9 colos központi érintőképernyő van a szellőzők felett. A váltókar kristályüvegből készült, ahogyan az iDrive tekerője is.
Egyedi elem azonban az óracsoport kék számlapja és a pohártartó fedelén elhelyezett plakett is, melyen az XB7 sorszáma szerepel.
4,4 literes, biturbó V8-as motorja az X7 M60i-ben 530 lóerős, de az Alpina átdolgozásában már 639 lóerőt és 800 Nm nyomatékot tud, utóbbit 1800 és 5600 közötti tartományban adja le. Az XB7 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 290 km/óra a végsebessége, az amerikai vásárlóknak pedig a 12,4 másodperces negyedmérföldes sprint lehet érdekes adat. 8 sebességes automataváltója van, hátsókerekes érzetűre hangolt összkerékhajtása és mindkét tengelyen légrugózás, négydugattyús fékjei a Brembotól érkeznek.
Legfőbb piacán, tehát Amerikában már rendelhető is az Alpina XB7, az első darabokat 2023-ban szállítják majd a megrendelőknek.
Ez is érdekelhet: