Minden korszakban voltak és lesznek is megosztó BMW-k, a 90-es évek elején ez a Z3-as kupé változata volt, amivel megszületett minden idők egyik legmenőbb és egyértelműen kultikussá érett M-es BMW-je.
1991-ben kezdődött a Z3-as BMW fejlesztése, melyet aztán négy évvel később mutattak be. A kétüléses, nyitható vászontetős roadster volt az első BMW modell, melyet kizárólag Németországon kívül gyártottak. Kezdetben csak négyhengeres motorokkal volt elérhető az amerikai Spartanburgban készülő Z3-as, de ahogyan az összeszerelési minőséggel, úgy ezzel sem voltak igazán elégedettek.
Igazán a hathengeres változatok tudtak valami többet nyújtani az első perctől imádott Mazda MX-5-ösnél.
Egyeseknek minőségi kifogásai voltak a BMW Z3-assal kapcsolatban, mások pedig a hathengeres motorok erejét hiányolták az autóból, aminek eladásait maga James Bond lendítette meg. A Goldeneye-ban Pierce Brosnan egy 1,8 literes változatot vezetett és hiába szerepelt nagyon keveset a filmben, mégis sokan emiatt szerettek bele a türkizkék szín és bézs belső kombinációjába.
Ez azonban még önmagában nem volt elég ahhoz, hogy emlékezetes maradjon a Z3-as, viszont 1996-tól megjelentek a sorhatos verziók, a mérnökök szabadidejükben elkezdték összerakni a kupét. 1997-ben mutatták be a shooting brake karosszériás Z3-ast, amire hamar ráragadt a bohóc cipő név.
Széles karosszériájáról és masszív peremű hátsó felnijéről, meg a négy kipufogóról azonnal felismerhető a Z3 M Coupe.
Estoril kék színével és kék betétes fekete bőrbelsővel ez a 2000-es évjáratú Z3 M Coupé olyan, mintha egyenesen a katalógusból gurult volna ki. A kevesebb mint 36 ezer kilométert futott autót Japánból hozták Franciaországba, aminek akad pár nyoma a Z3-ason. A motorterében japán feliratú matricák figyelnek, a csomagtérajtón pedig csak a kis formátumú rendszám fér el, viszont meghagyták balkormányosnak.
Európában az S50-es kódú motorral kezdődött meg az M-ek forgalmazása, később azonban az E46 M3-ból ismerős S54-es került bele. A 3,2 literes, szívó sorhatos blokk 321 lóereje nagyon lelkesen viszi az 1,4 tonnás autót. 5,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 250 km/óra a végsebessége. Nagyszerű remake lett a Touring Coupé koncepció, igazán a 6291 legyártott darab és a vezetési élmény teszi emlékezetes ritkasággá.
Ez is érdekelhet: