A Buick a kilencvenes évekre vette elő ismét a Roadmaster nevet egy hatalmas kombihoz, amiben mérhetetlenül nagy a tér, akár nyolcan is elférnek benne, és a Corvette-ből ismerős V8-as motor hajtja.
Harminchárom év után 1991-ben vette elő ismét a Buick a jól csengő Roadmaster nevet egy hatalmas szedánhoz és kombihoz. Öt és fél méteres hosszával és kétméteres szélességével az új Roadmaster a Buick legnagyobb modelljének számított, egy olyan tágas és kényelmes utazóautó volt, amivel még ma is elindulnánk felfedezni a végtelen amerikai országutakat.
Ötliteres V8-as motorja kezdetben 170 lóerőt teljesített, majd megjelent az 5,7 literes V8-as, még mindig csak 180 lóerővel. A várt teljesítménynövekedést az 1994-es évjárat hozta el, amikor megkapta a Corvette-ből származó 5,7 literest 260 lóerővel.
A képeken látható kombinál nem elégedtek meg ennyivel, egy 6,2 literes V8-ast szereltek be 430 lóerővel.
A Roadmaster kombi minden változata megkapta a famintás dekorációt, amivel igazi klasszikus ez a kilencvenes évekbeli kombi. Fabetétes, bőrbe csomagolt utastere végtelenül tágas, az óriási csomagtérből egy harmadik üléssort is ki lehet hajtani.
Ötletes, hogy a csomagtérajtó kétféle módon nyitható, a pótkereket pedig okosan a raktér oldalába csomagolták.
A második üléssor feletti napfénytetővel, automata klímaberendezéssel, automata fényszóróval és kazettás magnóval szerelt kombi
170 ezer kilométert futott, de ez meg sem kottyant neki, ezért szemre kitűnő állapotban várja új tulajdonosát.
A Bring a trailer aukcióján lehet lecsapni rá, jelenleg huszonpárezer dollárért kínálják ezt az amerikai életérzést.
A Roadmaster több mint kétszázezer legyártott példány után 1996-ban szűnt meg, amikor az SUV-k egyre népszerűbbek lettek.
A testvérmodellek, a Chevrolet Caprice és az Oldsmobile Custom Cruiser kifutásával a hátsókerék-hajtású óriáskombik is kihaltak, a kétezres években megjelent, európai szemmel még mindig jókora Dodge Magnum már fél méterrel rövidebb volt nála.
Ez is érdekelhet: