Az elektromos autók után az európai piacra is megérkeznek a BYD plug-in hibrid modelljei: a genfi autószalonon jelentették be a Seal U konnektorról tölthető benzinmotoros változatát.
2023-ban a magyarországi utakra is megérkezett a kínai BYD, amely a Teslát is megelőzve a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója lett. A bevezetés három tisztán elektromos hajtású modellel indult, a Dolphin, az Atto 3 és a Seal után idén bemutatkozott a középkategóriás szabadidő-autójuk, a Seal U, amit mi is kipróbáltunk, most pedig megjelent az utóbbi plug-in hibrid változata.
Nem most fogott konnektorról tölthető hibridek gyártásába a BYD, a kínai piacon jó ideje lehet kapni a DM-i névre keresztelt változatokat,
idéntől pedig az európai utakon is megjelennek vele. A rendszer egy 1,5 literes, 98 lóerős, Atkinson-ciklus szerint működő benzines szívómotorból és két elektromotorból áll, az első kerekeket 204 lóerős, a hátsókat 163 lóerős hajtja.
A Seal U DM-i ezzel a rendszerrel elég fürge lett, 5,9 másodperc alatt gyorsul százra, a 18,3 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével pedig 115 kilométert is képes elmenni tisztán elektromosan.
A BYD a fejlett plug-in hibridjéből sem hagyta ki a hőszivattyút, az akkumulátor akár 18 kilowattal tölthető, és áramforrásként is használható.
A benzines és elektromos hajtást is használva 1000 kilométer a hatótávja, ami elég jól hangzik. Más téren nem változott a BYD szabadidő-terepjárója, a Seal U a plug-in hibrid változatban is megtartotta a tágas utasterét és az 552 literes csomagtartóját, amit 1440 literesre lehet bővíteni. Európai piaci bevezetése 2024 második negyedévében várható.
Ez is érdekelhet: