Sok az újdonság a BYD háza táján, a magyarországi bevezetés és a szegedi gyár bejelentése után idén több új modellre is számíthatunk, ezek egyike lehet a Song L.
Pár hónapja érkezett meg a magyarországi piacra a kínai BYD, és azóta az is kiderült, hogy Szegeden építenek gyárat. Három modellel indult nálunk a forgalmazás, a Dolphin, az Atto 3 és a Seal mellé pedig hamarosan újabb típusok érkeznek. Már vezettük, és hamarosan elmondhatjuk, hogy milyen a Seal U, most pedig egy másik, még izgalmasabb crossovert mutatunk be.
2023-ban még tanulmányautóként mutatta be a BYD, decemberben pedig elkezdődött a sorozatgyártása a Song L-nek. A sportos crossover ugyanarra a platformra épül, mint a Seal, a 4,84 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,56 méter magas autó ezzel a Tesla Model Y konkurensének ígérkezik, de annál hosszabb, szélesebb és laposabb is.
A dizájnja a Seal által kijelölt stílust folytatja, de sportosabb, áramvonalasabb jelenség a szabadidő-terepjáróknál,
akárcsak a minap bemutatott, immár teljesen elektromos Porsche Macan. A belső tere tele van prémiumautókra jellemző igényes részletekkel, a középső képernyője 15,6 colos, és egy 50 colos méretben vetítő head-up displayt is kapott.
A Song L háromféle elektromos hajtáslánc-változatban készül.
Az alapmodellben 204 lóerős motor hajtja a hátsó kerekeket, ezen kívül van egy 313 lóerős kivitel is, a csúcsmodellben pedig előre is kerül egy 204 lóerős motor, ezzel az összkerékhajtású modell 517 lóerőre képes, akárcsak a Seal. A végsebessége 210 km/óránál korlátozott.
A kétféle akkumulátor közül a kisebbik 71,8 kilowattórás, a nagyobbik 87 kilowattórás, amivel 550 és 662 kilométeres hatótávot adott meg a BYD, igaz, a megengedőbb kínai mérés szerint. A Seal U biztosan kapható lesz Magyarországon is, de azt még nem lehet tudni, hogy a Kínában máris elképesztően népszerű Song L is megérkezik-e az európai piacra.
Ez is érdekelhet: