A világ leggyorsabb autója címéről sokáig a Bugatti jutott eszünkbe, és eddig valóban a Chiron Super Sport tartotta ezt a rekordot. Most azonban a BYD ebben a számban is rekordot döntött, méghozzá egy elektromos szuperautóval, a Yangwang U9-cel.
A BYD már eddig is magáénak tudhatta a világ leggyorsabb közúti elektromos autója címet a Yangwang U9-cel, most azonban elkészült a szupersportautó még extrémebb változata, amivel újabb rekordot döntöttek: már az abszolút elsőséget vették célba. Az egy irányba mért rekordot a Bugatti Chiron Super Sport 300+ tartotta, 490,22 km/órával, egészen mostanáig, a BYD ugyanis minden eddiginél jobban megközelítette az ötszázas álomhatárt.
A nagysebességű tesztekre használt papenburgi tesztközpont oválpályáján 496,22 km/órával száguldott a Yangwang U9,
amivel nemcsak a világ leggyorsabb elektromos autója, de a benzinesek közt is a világ leggyorsabb autója lett, ami közútra mehet. Az U9 eddig is tartotta a rekordot az elektromos autók közt a 472,41 km/órás eredményével, de ahhoz képest jelentősen módosították az autót.
A négy elektromotor által adott 1305 lóerős teljesítményt például 3020 lóerőre növelték,
amivel a Yangwang U9 Xtreme a világ legerősebb közúti autója is lett egyben. A 800 voltos elektromos rendszert 1200 voltosra cserélték, ami egy újabb elsőségnek számít, ezzel az akár 30 ezres fordulaton forgó elektromotorok még gyorsabban jutnak energiához a 170 százalékkal növelt energiasűrűségű Blade akkumulátorból.
Mindezek mellett az U9 tömege érdemben nem változott, csak öt kilogrammal lett nagyobb, 2480 kilogramm. A rekord eléréséhez a 21 colos kerekeket kisebbre, 20 colosra cserélték, az első abroncsokat viszont szélesebbre, 275-ről 325 milliméteresre, így megegyeznek a hátsókkal. A Yangwang U9 Xtreme pedig nemcsak egy prototípus, hanem meg is lehet venni, a limitált szériából harminc példányt készítenek majd.
Ez is érdekelhet:












