400 km/órára gyorsulásban és onnan állóra fékezésben már nem a Koenigsegg a bajnok. A Rimac szupersportkocsija közel két tucat gyorsulási és sebességrekordot megdöntött, és nem csak az elektromos autók között.
Nem újdonság, hogy az elektromos autók jobban gyorsulnak, mint a belsőégésű motoros társaik, ezért csak idő kérdése volt, hogy az egyik legütőképesebb elektromos szuperautó támadásba lendüljön, és majdnem minden rekordot felülmúljon. A Rimac csúcsmodellje, a Nevera R közel két tucat rekordot vett a nevére.
A 0-ról 400 km/órára gyorsulás és 0-ra fékezés rekordját eddig a Koenigsegg Jesko Absolut tartotta, de a Rimac Nevera R ezt a versenyszámot 25,79 másodperc alatt teljesítette, jó három másodperccel gyorsabban, mint a benzines riválisa. A több mint 2100 lóerős Rimac a mutatvány közben a 100, 200 és 300 km/órát is rekordidő alatt érte el.
A klasszikus versenyszámban, a 0-ról 100 km/órára gyorsulásban sincs gyorsabb, mint a Rimac Nevera R,
amely 1,72 másodperccel húzta be a rekordot a közúti szuperautók között. 200 km/órára négy másodpercen belül ér fel, 7,9 másodperc alatt már háromszázzal száguld, és a 400 km/órához 17,35 másodpercre van szüksége.
A negyed mérföldet 7,9 másodperc alatt teljesítette, és a végsebessége is figyelemreméltó a Rimac Nevera R-nek,
431,45 km/órával új világrekordot állított fel a sorozatgyártású elektromos autók között. Az eredménye hajszállal jobb, mint a korábbi rekorder Bugatti Veyron Super Sportnak, de a hivatalosan elismert csúcs még mindig a Koenigsegg Agera RS-é, amely 447,19 km/órára képes.
Ez is érdekelhet:






