Nincs gyorsabb szupersportautó 0-ról 400 km/órára gyorsulásban és utána állóra fékezésben, mint a Koenigsegg, és ez idén még inkább igaz, miután a Jeskóval saját tavalyi rekordjukat döntötték meg.

2023-ban azzal került be a hírekbe a Rimac Nevera, hogy megdöntötte a 0-ról 400 km/órára gyorsulás, majd állóra fékezés rekordját. 1914 lóerős, tisztán elektromos hajtásával a horvát szupersportautó 29,93 másodperc alatt teljesítette a mutatványt, átvéve ezzel a rekorder címét a Koenigsegg hibrid modelljétől, a Regerától.

Persze a Koenigseggnél sem voltak restek, leporolták a Regerát, hogy megmutassák, tud ez a gép még jobbat, és tudott is, 28,81 másodperccel vette vissza a Rimactól a koronát. Christian von Koenigsegget nem hagyta nyugodni a dolog, és idén egy újabb modelljével mutatta meg, hogy ennél is jobb eredményt tudnak elérni.

Június utolsó napjaiban, hajnali ötkor gördült ki a Jesko Absolut az öresundi reptér kifutópályára,

mert ezen a korai órán volt ideális a szélcsend és a pálya hőmérséklete. Markus Lundh gyári tesztpilóta odatette magát, 27,83 másodperc alatt rajtolt 400 km/órára és fékezett állóra, csaknem egy másodpercet javítva a Regera idején.

Az Absolut az a változata a Jeskónak, amit az egyenesben elért minél nagyobb sebességre fejlesztettek,

ezért nincs aktív aerodinamikája, a légellenállási együtthatóját pedig 0,278-ra csökkentették, ami az egyik legkisebb a szupersportautók közt. A motorja benzinnel 1280 lóerős, bioetanollal 1600 lóerőre képes.

A pilótát kagylóülés és bukókeret védte, minden másban, még a Michelin Pilot Sport Cup2 R abroncsokban is széria volt a rekorder Jesko Absolut. A Koenigsegg egy másik rekordot is megdöntött, 0-ról 400 km/órára 18,82 másodperc alatt rajtolt, és már készülnek a végsebesség mérésére, ami a számításaik szerint elérheti az 500 km/órát.

Ez is érdekelhet:

Nemcsak háromhengeres, hanem 2300 lóerős is lehet a Koenigsegg Gemera

A Koenigsegg egy új motort is bemutatott a Gemera gyártásba kerülő változatához, ami ezzel a világ legerősebb szériaautója lesz.

A Koenigsegg első szupersportautóját idézi a CC850

A Koenigsegg megalkotta a világ legerősebb „kézi váltós” autóját.

A világ leggyorsabban felpörgő motorját kapja a Koenigsegg Jesko

Gyorsabb a Lexus LFA V10-esénél is. Sokkal. Mutatjuk.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
0% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
0% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Advertisement
Hirdetés