Az elektromos hajtású luxuslimuzinok kategóriájába készül belépni a Cadillac, az egyelőre tanulmányautóként bemutatott Celestiq ezzel a BMW i7 és a Mercedes EQS babérjaira törne.
Úgy tűnik, hogy a német gyártók az elektromos autók korában is uralnák a luxuslimuzinok piacát, de a BMW i7 és a Mercedes EQS hamarosan az Egyesült Államokból kaphat konkurenciát. A Cadillacnek már egy éve megjelent az első elektromos autója, a crossoverek közé sorolt Lyriq, és most az elektromos limuzinok között is megvetnék a lábukat.
Az egyelőre tanulmányként bemutatott Celestiq formája szakít a hagyományos limuzinokéval,
nem lépcsőshátú lesz, hanem kombiszerű lejtős hátsót kapott. A függőleges formába rendezett fényszórók és bumeráng alakú hátsó lámpák a márka újkori jellegzetességei, az imitált hűtőmaszk pedig szinte a teljes orrát elfoglalja az autónak.
A belső tér legalább olyan érdekes, mint a külső, hiszen a klasszikus színvilágával és a modern képernyőivel egyszerre retró és futurisztikus.
A műszerfal teljes szélességét elfoglalja az 55 colos kijelző, ami nem több részből áll, mint a Mercedesnél,
és még arra a funkcióra is képes, hogy a jobb oldali része csak az utas számára látható, ezzel nem tereli ez a vezető figyelmét.
A Celestiq utasterében van még egy pár kijelző, a középkonzolon lévő érintőképernyővel ugyanis a felette lévő szélesvásznú társát kezelhetjük. Az első ülések hátoldalára került még egy-egy képernyő a hátsó utasoknak, akik az ülések közé is kapnak egy érintőkijelzőt a további funkciók kezelésére. A hatalmas panorámatetőt gombnyomásra lehet elsötétíteni.
A Cadillac még semmit sem árult el a Celestiq műszaki tartalmáról, csak azt lehet tudni, hogy a Lyriq mintájára az Ultium platformra épül, ezért 500 lóerő körüli teljesítményre és 600 kilométer feletti hatótávra számíthatunk. Bár a Cadillac többször is megpróbálkozott az európai piac bevételével, nem valószínű, hogy a 2023-ban érkező sorozatgyártású változat nálunk is megjelenik.
Ez is érdekelhet: