Még csak fél éve jelent meg Magyarországon, máris megduplázta a kínálatát a Chery, hiszen az elsőként bevezetett Tiggo-modellek mellé két másik érkezett: egy 428 lóerős csúcsmodell és egy ígéretes kompakt hibrid autó.

Kína negyedik legnagyobb gyártója, egyben a legnagyobb autóexportőre a Chery, és fél éve Magyarország is felkerült a térképére. Persze az autóit egy ideje már ismertük, mert valójában az Omoda és a Jaecoo is a Chery terméke, de most látták elérkezettnek az időt, hogy az anyamárka is beköszönjön hozzánk. Az elsőként bevezetett két modell, a Tiggo 7 és a Tiggo 8 után most két újabbat hoztak el, lentől és fentről bővítve a kínálatot.

A Chery húzómodelljének számító Tiggo 7-ből a 147 lóerős benzines modell 10 490 000 forintért, a 279 lóerős plug-in hibrid 13 490 000 forintért kapható
A nagyobb Tiggo 8 alapára a 147 lóerős benzinmotorral 11 990 000 forint, míg a 279 lóerős plug-in hibriddel 14 490 000 forintba kerül

Minden téren csúcsmodell

Míg a 4,55 méter hosszú Tiggo 7 elsősorban a Kia Sportage és a Nissan Qashqai ellenfele, addig a 4,73 méteres Tiggo 8 már a Nissan X-Trail és a Škoda Kodiaq riválisa. Az utóbbi már elég nagy lehet a legtöbb igényre, de ha neked még ez sem elég, akkor nézd meg a most bevezetett Tiggo 9-et, ami a Chery igazi csúcsmodellje. Jókora darab, 4,81 méter hosszú és 2,8 méteres a tengelytávja, mindkét érték nyolc centivel nagyobb a Tiggo 8-énál.

Dizájnján felül a műszaki tartalmával is a kínálat csúcsát képviseli a Tiggo 9, ami a Chery Super Hybrid névre keresztelt plug-in hibrid rendszer legfejlettebb változatát kapja meg. A benzinmotorja ugyanúgy a 143 lóerős, 1,5 literes turbómotor, mint a két kisebb testvérének, de az elektromos hajtás itt már 460 lóerőre és 580 Nm nyomatékra képes. A kombinált teljesítmény 428 lóerő, és ez a Chery már összkerék-meghajtású, akár 5,4 másodperc alatt képes nulláról százra gyorsulni.

Méretével a Tiggo 9 elég nagy ahhoz is, hogy hétüléses családi autó legyen belőle.

Csomagtartója öt ülés mögött 819 literes, de ledöntött hátsó ülésekkel két köbméternél is többet lehet szállítani. Pedig még egy 34,5 kilowattórás akkumulátornak is sikerült helyet találni a Tiggo 9-ben, amivel a gyári adatok szerint 140 kilométert is megtehet egy feltöltéssel. Mivel elég nagy, 70 literes a tank, a benzinmotorral együtt a kombinált hatótáv meghaladja az 1000 kilométert.

Magyarországi bemutatóján mentünk is egy kört a Tiggo 9-cel, ami menet közben mutatja meg igazán, hol tart a kínai autóipar.

A dizájnt lehet szeretni vagy nem szeretni, de azt nem lehet elvitatni tőle, hogy a Chery odatette magát a csúcsmodellje megalkotásakor, beülve logikusan kitalált, igényesen összerakott környezet fogad. A Tiggo 9 menet közben egy masszív, kényelmes autónak érződik, ami a méretéhez képest meglepően kezes, az elektromos hajtással pedig fölényesen erős és példásan csendes. Európának van miért figyelnie rá.

Csak egyfajta felszereltséggel kapható a Tiggo 9, aminek Luxury a neve, és ebből már kitalálhatod, hogy minden széria hozzá: a hét ülésen és az összkerék-meghajtást adó hibrid hajtáson kívül a panorámatető, a 14 hangszórós Sony hifi és az elektromos csomagtérajtó is. A klíma csak kétzónás, pedig ekkora autóban juthatna külön zóna hátra, de az ülések elöl és hátul is fűthetők, szellőztethetők is. Mindezért elég jutányosnak számít a 18 990 000 forintos ára.

Kompakt hibrid autó jó áron

Még érdekesebb a Chery másik újdonsága, ami a kínálat túlsó végére érkezik. 4,32 méteres hosszával a Tiggo 4 egy kompakt méretű szabadidő-autó, amit csakis hibrid hajtással kínálnak. 1,5 literes, négyhengeres benzinmotorja ugyan csak 95 lóerős, de a lényeg a kerekeket hajtó elektromotoron van, ami 204 lóerős és 310 Nm a nyomatéka. A kombinált teljesítmény 163 lóerő, amivel a Tiggo 4 kellemesen megy, kilenc másodperc alatt megvan a százas sprint.

Mivel hibridről van szó, ezért lényegesebb adat, hogy az átlagfogyasztása 5,3 liter száz kilométeren,

és egy tankkal 950 kilométer a hatótáv. Nemcsak hatékony, hanem praktikus is a Tiggo 4, aminek 470 literes a csomagtere, és már a Comfort alapmodell is jól felszerelt, a kétzónás automata klíma, a dupla 12,3 colos kijelzőjű műszerfal, a tolatókamera és a vezeték nélküli okostelefon-tükrözés ebben is benne van, méghozzá 8 990 000 forintért.

A méretéhez és a tartalmához képest rendkívül kedvező a Tiggo 4 ára, a tízmilliós Premium modellhez pedig fűthető, elektromosan állítható műbőr vezetőülés, felülnézeti képet adó kamera és hangulatvilágítás is jár. A Chery komolyan gondolja a hódítást, 7 év vagy 150 ezer kilométeres garanciát vállalnak, és minden okuk megvan a bizakodásra, hiszen 2025-ben kevesebb, mint fél év alatt is 659 autót adtak el.

Ez is érdekelhet:

Szabadidő-autókkal és ígéretes hibrid hajtással érkezik a Chery

Újabb kínai autómárka érkezik Magyarországra, ezúttal az egyik legnagyobb gyártótól.

A kínai autó, amiről most beszélnek – Jaecoo 7-teszt

A Jaecoo 7 lenne az a kínai autó, aminek mindene megvan ahhoz, hogy sikeres legyen az európai piacon? Kipróbáltuk, és meglepődtünk.

Kína már ennél is előrébb tart – Omoda 5 EV-teszt

Kínából egymás után jönnek az elektromos autók – ilyen a legutóbb próbált Omoda 5 EV is.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés