Kína egyre több kategóriában pályázik az európai autópiac babérjaira. Az elektromos autók terén igazán otthon érzik magukat, ezért egy olyan kompakt crossover, mint az Omoda 5 EV, teljesen megszokottnak számít náluk. Nem ez a legmodernebb vagy legjobb elektromos modell, de autónak meglepően jól használható.

Már egy éve kapható Magyarországon az Omoda, volt időnk megszokni a nevét, és egyre többen tudják azt is, hogy honnan érkezik. Kína negyedik legnagyobb autógyártója a Chery, amely 2,6 millió autót adott el 2024-ben, és épp most saját nevén is megérkezik hozzánk. Két másik márkája, az Omoda és a Jaecoo már egy ideje elérhető nálunk, és elég jól sikerült modellekkel mutatják meg, hogy hol is tart most a kínai autóipar.

A karakteres formájú, benzines-összkerekes Jaecoo 7-ről már olvashattál nálunk, most pedig az Omoda elektromos autóját próbáltuk ki. Ezzel a típussal éppen középre céloztak, a kompakt méretű szabadidő-autók közé, amiből a legtöbbet adják el manapság. Benzines változatához hasonlóan nem ez a piac legolcsóbb autója, az Omoda 5 ezért nem is feltétlenül az árával fog hódítani, hanem inkább azzal, amit kapsz ezért a pénzért.

Atletikus, áramvonalas, kompakt

Bevallom, én nem tudtam megszeretni a benzines Omoda 5 formáját, főleg a hatalmas, hipnotikus mintájú hűtőmaszkja miatt, ami szerintem már túlzás. A többi részével nem volt nagy bajom, ez egy kellően jó kiállású, atletikus formájú crossover, magasra húzott hátsóval, akár eltérő színű tetővel. Ha arra kérnénk a ChatGPT-t, hogy rajzoljon egy crossovert, amit venni fognak a világ minden táján, akkor valószínűleg erről adna ki egy képet.

Szóval a pompás hűtőmaszk egy áramvonalas orrformának adta át a helyét, a szükséges légbeömlőket a lökhárítóba rejtették.

A jelenleg uralkodó trendek szerint osztott a fényszóró, a szűkre szabott fenti része csak a nappali menetfényt mutatja, a tompított és távolsági fényszórók alatta helyezkednek el. Szintén az autódizájn divatja ihlette az összekötött hátsó lámpákat, és azt is, hogy elöl és hátul is betűvel írták ki a márkanevet.

Ha meg kellene tippelnünk, hogy mekkora autó az Omoda 5, akkor azt mondanánk, hogy a Nissan Qashqaihoz áll közel, és ezzel nem is tévednénk nagyot, mert a méreteik nagyon hasonlók. Nem gondoltuk volna, hogy a 4,42 méter hosszú Omoda 5 szinte centiméterre akkora, mint az elektromos Kia Niro, és méretben nagyon közel áll hozzá a szintén Kínából érkező BYD Atto 3, valamint a Ford Explorer és a Škoda Elroq párosa is.

Minőség, inspiráció, térkínálat

Beülve el kell ismernünk, hogy a kínai autógyártók értik a trendeket, teljesen naprakész az Omoda 5 EV műszerfala, és az utastér térkínálata is megfelelő. Csak a fejtérrel lehet gondunk, mert mintha túl magasan ülnénk, de sokaknak éppen tetszeni fog ez a megemelt üléspozíció. Az integrált fejtámaszos első ülések jól néznek ki, de a hátsó utasok nehezebben látnak előre tőle, és a fejtámasz magassága sem állítható kedvünk szerint.

Nem kell szégyellni, de egyre ritkább szokása a kínai gyártóknak, hogy más márkáktól merítenek ihletet,

és az Omoda 5 részleteit nézve a tervezéskor a Mercedesek járhattak a fejükben. A stuttgarti márka megoldásait juttatják eszünkbe az ablakemelő-kapcsolók, a hangszórórácsok, az első ülések közti konzol és az irányváltó kar is. Az Omoda érti az idők szavát azon a téren is, hogy egy panelre került két 12,3 colos képernyő alkotja a műszeregységet.

Minket meglepett, mekkora léptekkel haladnak a kínai autógyártók előre abban, hogy ledolgozzák a minőségérzet felett érzett lemaradásukat.

Az elektromos Omodán az ajtók masszívan csukódnak, a belső térben felhasznált anyagokban nem sok kivetnivalót találunk, és még a fémesnek tűnő részletek is szépek. Nem tudjuk benne elkerülni a feketére lakkozott felületeket, de a famintájú betétek és a bőrhatású kárpitok is rendben vannak.

Nem túl nagy a fejtér az autóban, a hátsó üléseken a lejtős tető miatt egy kicsit alacsonyabban kell ülni, de még így is elegendő a hely a térdeknek az első üléstámlák mögött. A hátul ülők kapnak saját szellőzőnyílást, kétféle telefontöltő-csatlakozót és még ülésfűtést is. Csomagtartója első pillantásra nem tűnik 537 literesnek, de azért, mert nagy része a padló alatt van, ahol egy rekeszes rendező foglalja a helyet, ezt kivéve kihasználhatjuk a teljes teret. Más forrás szerint 380 literes a tér, ami közelebb van a valósághoz.

A mindenkinek jó elektromos

Nem eleve elektromos autónak készült, hiszen benzines változata is van az Omoda 5-nek, de az elektromos autók közt is megállja a helyét. Csak egyféle lehet a technika: 204 lóerős motor hajtja az első kerekeket, és 61 kilowattórás a lítium-vasfoszfát akkumulátor, ami papíron 400 kilométeres hatótávra elég. Mint az autó méretével, úgy a technika paramétereivel is a kategória közepére lőtt az Omoda, amivel a legtöbb vevőnek megfelelhet.

Nincs is startgomb, csak a fékre kell lépni, hogy életre keljen a rendszer, és az irányváltót D-be húzva már indulhatunk is. 340 Nm azonnal elérhető nyomatékával rendesen ugrik az Omoda 5, talán kicsit túlságosan is, nem nehéz kipörgetni a kerekeket. Beláthatjuk, hogy ennél nagyobb teljesítményre nincs szükség egy ekkora elektromos autóban, főleg azért, mert az Omoda nem sportosra, hanem inkább kényelmesre hangolta a felfüggesztést.

Bátran hajthatunk át vele a rossz utakon, az Omoda nem fogja magára venni, ezzel a hazai utakra ideális autónak tűnik. Nem fogsz vele leesni az útról, de nem is vágysz rá, hogy feszegesd a határait, ugyanis a kormányzása is inkább a kényelmes vezetést támogatja. Csendben, nyugalomban járhatsz vele nap mint nap, városi autónak nem kívánhatsz ennél jobbat. Meg persze a várost is elhagyhatod vele, a hatótávja legalábbis megengedi.

Töltés, költségek, értékelés

Nehéz megmondani az Omoda 5 EV fogyasztását, a fedélzeti számítógép ugyanis az indulás óta megtett útra számolja, ekkor 15 kilowattóra körüli értékeket láttunk száz kilométeren, a valóság inkább 20 kWh/100 km körül van, így ha a 400 kilométert nem is mindig, de 300-at bőven megtehetsz vele egy feltöltéssel. A töltő csatlakozója az autó orrára került, legfeljebb 80 kilowattal töltheted az akkut, amivel 35 perc alatt megvan a 80 százalékos töltöttség.

Sőt, használhatod áramforrásként is az akkumulátort, 3,3 kilowattal tölthetsz róla eszközöket,

és okostelefon-alkalmazás is van az Omodához, amivel a távolból vezérelheted. Megvan minden vezetéstámogató rendszer, ami ma elvárható, és az infotainment is egészen használható. Sajnos, mint sok kínai autónak, az Omodának sem az igazi a klímája, hideg időben nehezen lehet rávenni arra, hogy fűtsön, pedig képes lenne rá.

Kínából jön, de az Omoda 5 EV nem az árával fog hódítani, hanem inkább a felszereltségével. 14,5 millió forintról indul az ára, aminél találunk olcsóbb elektromos autót, de ehhez széria többek közt a tolatókamera, a fűthető szélvédő és a vezeték nélküli telefontöltő is. Csak félmillióval több, ezért kötelezően ajánlott a tesztelt Premium változat napfénytetővel, elektromosan nyitható csomagtérajtóval, fűthető kormánykerékkel, szellőztethető ülésekkel, panorámakamerával és Sony hifivel, még az az extra színek is benne vannak az árban.

Nehéz dolga van az Omodának, mert egy telített piacon kell bizonyítania, de ez az elektromos crossover érdemes lehet a figyelmedre. Nem a legmodernebb konstrukció, de többet ad, mint amire számítanál, és jobb minőségben, mint várnád. A méretét eltalálták, a vezetése rendben van, a hatékonysága nem dönt rekordot, de használható a mindennapokban. Már alig várjuk, hogy ezek után mivel rukkol elő az Omoda.

Ez is érdekelhet:

Kína messze megelőzte az egész világot

Sanghaj trip: egy hetet töltöttünk Kínában, ettünk, várost néztünk, kipróbáltuk a legújabb Omoda és Jaecoo modelleket, vonatoztunk, szuperappal fizettünk. Vágjunk bele!

A kínai autó, amiről most beszélnek – Jaecoo 7-teszt

A Jaecoo 7 lenne az a kínai autó, aminek mindene megvan ahhoz, hogy sikeres legyen az európai piacon? Kipróbáltuk, és meglepődtünk.

Több mint 1100 kilométert megy a konnektorról tölthető Omoda 9

Több mint 1100 kilométeres hatótávval és ismerős részletekkel itt egy újabb kínai SUV.

Omoda 5 EV (2025)

  • Teljesítmény, nyomaték 204 lóerő, 340 Nm
  • Akkumulátor, hatótáv 61 kWh/402 km
  • Gyorsulás (0–100 km/óra) 7,6 mp
  • Végsebesség 172 km/óra
  • Hossz/szélesség/magasság 4424/1830/1588 mm
  • Tengelytáv 2630 mm
  • Csomagtartó 380/1075 liter
  • Saját tömeg 1710 kg
  • Tesztfogyasztás 15,5 kWh/100 km
  • Alapár (2025) 14 490 000 Ft
  • eltalálták a méretét
  • teljesen jól használható belül
  • minden fontos extrája megvan
  • elég erős, nyomatékos a motorja
  • hatékonyan bánik az energiával
  • érzéketlen a kormányzása
  • furcsán magas az üléspozíciója
  • pontatlan a fedélzeti számítógépe
  • nehéz rávenni a fűtésre
  • igazából nem olcsóbb a riválisoknál
Player-méter
7
Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés