Már a C4 jelenlegi generációja is különlegesnek számított, de időközben a Citroën egészen új irányba vitte a márka dizájnját, és most ennek megfelelő külsőt szabott a kompakt méretű crossoverre és szedánra.

A kecses, de inkább hagyományos Xsara után különleges formájú kompakt autó volt a 2004-ben bemutatott, szinte már art deco C4, amit egy középszerű második generáció követett. A Citroën ezt követően az egyszerű, lényegre törő C4 Cactust kínálta a kompaktkategóriában, majd 2020-ban jött ki a C4 harmadik generációja, ami crossover formára váltott, és érdekességképpen lépcsőshátú karosszériával is kapható C4 X néven.

Jól látszik ezen a képen, hogy mi a különbség a C4 eddigi és az új változata között
Az eltelt évek alatt a Citroën egy új, markánsabb stílust vezetett be, élesebb vonalakkal,

és most ezt szabták rá a C4-re és C4 X-re az aktuális ráncfelvarrással. Nem csak egy pár részletén igazítottak, hanem teljesen új arcot alkottak az autónak, magasabbra tett, szűkre szabott fényszórókkal, átformált hűtőmaszkkal és a Citroën új emblémájával. A hátsó lámpák alakja nem változott, de ezek is szögletesebbnek tűnnek az eddiginél.

A belső térben kevesebb az újdonság, itt csak a 10 colos érintőképernyő kapta meg a legújabb infotainment rendszert, és a 7 colos műszeregység képén is változtattak. Még puhább tömésűek lettek a komfortülések, és a kormánykerékre is felkerült az új embléma. Nem változott ugyanakkor a motorkínálat, ami a 100 és 136 lóerős mild hibrid benzines modellekkel indul, 1,2 literes turbós motorral és hatfokozatú automatizált váltóval.

Kétféle változatban kapható az elektromos hajtású Citroën ë-C4 és a lépcsőshátú ë-C4 X.

Az egyiknél 150 lóerős elektromotor hajtja az első kerekeket, az 50 kilowattórás akkumulátorral 355 és 360 kilométer a hatótáv, míg az újabb kiadás már 156 lóerős, és 54 kilowattóra kapacitású az akkucsomagja, amivel 415 és 425 kilométeres hatótávolságot lehet elérni. A töltés 100 kilowattal mehet, és 2025-től áramforrásként is használható (V2L) lesz az autó.

 

Ez is érdekelhet:

Megfizethető, elektromos és hétüléses a Citroën C3 Aircross

Elektromos hajtással és hétszemélyes utastérrel igazi családi crossover a Citroën C3 Aircross.

Az ë-C3 lesz a Citroën olcsó villanyautója

Több mint 300 kilométeres hatótávval és kényelemmel itt az elektromos C3.

A C5 X Hypnos a Citroën ajánlata nagy utazásokhoz

Nem egy tisztességes hidrós, dízel C5 kombi, de ez is valami.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A volvós, aki nem hagyta magát terelgetni az M7-esen, inkább áttört a táblákon, és ment szembe a forgalommal

Aranyos és szeles a megújult MINI Cooper Cabrio

Nagyon bizarr trófeákat kapnak a hétvégi Amerikai Nagydíj dobogósai

További cikkeink a témában