A hagyományos lépcsőshátú autók már kimentek a divatból, de szabadidős változatban lehet még keresnivalójuk a piacon, gondolta a Citroën, és bemutatta a crossover stílusú C4 szedán változatát.
Különös kategóriát éleszt fel a legújabb modelljével a Citroën: a lépcsőshátú szabadidő-autókét. A történelem során készült már egy pár megemelt szedán, a legutóbb a Lada Vesta és a Volvo S60 volt kapható crossover változatban, és számunkra ismerős lehet még az előző generációs Suzuki SX4 szedán is. Most ezekhez csatlakozik a Citroën C4 X.
Pallas néven a C4-ből korábban is kínált lépcsőshátú változatot a Citroën, amikor a szedánok még nagyon mentek Európának ezen a részén, a legutóbb pedig a C-Elysée képviselte a francia márkát a kompakt limuzinok között. Az új generációs C4 két éve crossover stílusra váltott, és
ez nem jelentett akadályt a Citroën számára, hogy elkészüljön a lépcsőshátú változata.
A C4 X névre keresztelt crossover szedán 24 centiméterrel hosszabb az ötajtósnál,
4,6 méteres hosszával éppen beillik a 4,36 méteres ötajtós C4 és a szintén szabadidős stílusú, 4,8 méteres C5 X közé. A dizájn egészen a hátsó ajtókig megegyezik az ötajtóséval, de a lépcsőshátú befejezés nagyobb csomagteret tett lehetővé, a mérete 380-ról 510 literesre bővült.
A lépcsőshátú C4 X is megkapja a Citroën Advanced Comfort felfüggesztését, ami biztos útfekvés mellett rossz úton is puhább rugózást biztosít, és az ülései is kényelmesebb tömésűek a kategóriában megszokottnál. A műszerfala ismerős lehet a C4-ből, de
a 10 colos érintőképernyőre már a C5 X-ben látott új infotainment rendszer kerül.
A motorválaszték megegyezik a C4-ével, azaz az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotorral indul a kínálat, 100 lóerővel a hatfokozatú kézi, 130 lóerővel a nyolcfokozatú automata sebességváltó jár hozzá.
Az 1,5 literes, 130 lóerős négyhengeres turbódízelhez is széria lesz a nyolcsebességes automata.
Európa legnagyobb részén kizárólag az elektromos hajtású változat lesz elérhető,
és az ë-C4 X ugyanazt a hajtásáncot kapja meg, mint az ötajtós testvére. A 136 lóerős elektromotorral és 50 kilowattórás akkumulátorral szerelt ë-C4 X hatótávja a mérsékelt légellenállásának köszönhetően jobb lesz az ötajtós testvérénél: 360 kilométer.
Ez is érdekelhet: