A hagyományos lépcsőshátú autók már kimentek a divatból, de szabadidős változatban lehet még keresnivalójuk a piacon, gondolta a Citroën, és bemutatta a crossover stílusú C4 szedán változatát.

Különös kategóriát éleszt fel a legújabb modelljével a Citroën: a lépcsőshátú szabadidő-autókét. A történelem során készült már egy pár megemelt szedán, a legutóbb a Lada Vesta és a Volvo S60 volt kapható crossover változatban, és számunkra ismerős lehet még az előző generációs Suzuki SX4 szedán is. Most ezekhez csatlakozik a Citroën C4 X.

Az első generációs C4-ből is kínáltak szedánt Pallas néven
A legutóbb a C-Elysée képviselte a márkát a kompakt szedánok közt

Pallas néven a C4-ből korábban is kínált lépcsőshátú változatot a Citroën, amikor a szedánok még nagyon mentek Európának ezen a részén, a legutóbb pedig a C-Elysée képviselte a francia márkát a kompakt limuzinok között. Az új generációs C4 két éve crossover stílusra váltott, és

ez nem jelentett akadályt a Citroën számára, hogy elkészüljön a lépcsőshátú változata.
A C4 X névre keresztelt crossover szedán 24 centiméterrel hosszabb az ötajtósnál,

4,6 méteres hosszával éppen beillik a 4,36 méteres ötajtós C4 és a szintén szabadidős stílusú, 4,8 méteres C5 X közé. A dizájn egészen a hátsó ajtókig megegyezik az ötajtóséval, de a lépcsőshátú befejezés nagyobb csomagteret tett lehetővé, a mérete 380-ról 510 literesre bővült.

A lépcsőshátú C4 X is megkapja a Citroën Advanced Comfort felfüggesztését, ami biztos útfekvés mellett rossz úton is puhább rugózást biztosít, és az ülései is kényelmesebb tömésűek a kategóriában megszokottnál. A műszerfala ismerős lehet a C4-ből, de

a 10 colos érintőképernyőre már a C5 X-ben látott új infotainment rendszer kerül.

A motorválaszték megegyezik a C4-ével, azaz az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotorral indul a kínálat, 100 lóerővel a hatfokozatú kézi, 130 lóerővel a nyolcfokozatú automata sebességváltó jár hozzá.

Az 1,5 literes, 130 lóerős négyhengeres turbódízelhez is széria lesz a nyolcsebességes automata.
Európa legnagyobb részén kizárólag az elektromos hajtású változat lesz elérhető,

és az ë-C4 X ugyanazt a hajtásáncot kapja meg, mint az ötajtós testvére. A 136 lóerős elektromotorral és 50 kilowattórás akkumulátorral szerelt ë-C4 X hatótávja a mérsékelt légellenállásának köszönhetően jobb lesz az ötajtós testvérénél: 360 kilométer.

Ez is érdekelhet:

Bátran eltér a megszokottól az új Citroën C4

Teljesen elektromos változata is lesz.

Kiderült, mitől érdekes az új Citroën C4

A crossover stílusú kompakt autó benzines, dízel és elektromos változatban is kapható lesz.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
33% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
67% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés