Kilép a kedves és bohókás autó szerepéből a C5 Aircross tanulmányautó, aminek éles vonalai és monolitikus felületei tele vannak határozottsággal. Ezzel a szabadidő-autóval mutatták be a Citroën új arcát Párizsban.
Domborodó sárvédőívei és egyenesre vasalt lemezfelületei vannak, az első és a hátsó lámpákat is vonalzóval húzták meg a Citroën C5 Aircross tanulmányautón, amivel lezárják a puha és kerekded korszakot. Ebből a koncepcióból hamarosan sorozatgyártású autó készül majd.
Pajzs alakú logó díszeleg az autó mindkét végén, izgalmas geometrikus mintázat van a felniken, a hátsó lámpák pedig szárnyként ugranak ki a síkból.
Tizenöt centiméterrel hosszabbra nyúlt a C5 Aircrossnál a Párizsban bemutatott szabadidő-autó, ami így 4,65 méteres. Úgy néz ki, mintha valami modern épület tömbje volna, de az aerodinamikán sokat csiszoltak a mérnökök, ezért nem teljesen sík a tetőpanelje és kis bordák segítik az áramlást az autó oldalán. 2025-ben majd a belsejét is megmutatják, amiről előzetesen csak annyit közöltek, hogy kész wellness lesz benne utazni.
Egyúttal ezzel érkezett meg a Citroënhez az STLA Medium platform, amire a Peugeot 3008 és 5008 modellek is épülnek, valamint az Opel Grandland. Innen azért látszik, hogy a technika nem lesz nagy meglepetés, tehát a szériagyártású autóban is különféle hibridek és teljesen elektromos hajtás lesz majd.
Ez is érdekelhet: