Kilép a kedves és bohókás autó szerepéből a C5 Aircross tanulmányautó, aminek éles vonalai és monolitikus felületei tele vannak határozottsággal. Ezzel a szabadidő-autóval mutatták be a Citroën új arcát Párizsban.

Domborodó sárvédőívei és egyenesre vasalt lemezfelületei vannak, az első és a hátsó lámpákat is vonalzóval húzták meg a Citroën C5 Aircross tanulmányautón, amivel lezárják a puha és kerekded korszakot. Ebből a koncepcióból hamarosan sorozatgyártású autó készül majd.

Pajzs alakú logó díszeleg az autó mindkét végén, izgalmas geometrikus mintázat van a felniken, a hátsó lámpák pedig szárnyként ugranak ki a síkból.

Tizenöt centiméterrel hosszabbra nyúlt a C5 Aircrossnál a Párizsban bemutatott szabadidő-autó, ami így 4,65 méteres. Úgy néz ki, mintha valami modern épület tömbje volna, de az aerodinamikán sokat csiszoltak a mérnökök, ezért nem teljesen sík a tetőpanelje és kis bordák segítik az áramlást az autó oldalán. 2025-ben majd a belsejét is megmutatják, amiről előzetesen csak annyit közöltek, hogy kész wellness lesz benne utazni.

Egyúttal ezzel érkezett meg a Citroënhez az STLA Medium platform, amire a Peugeot 3008 és 5008 modellek is épülnek, valamint az Opel Grandland. Innen azért látszik, hogy a technika nem lesz nagy meglepetés, tehát a szériagyártású autóban is különféle hibridek és teljesen elektromos hajtás lesz majd.

Ez is érdekelhet:

Szédítően merész a Citroën SM-et idéző DS tanulmányautó

Ilyen az, amikor a Citroën SM megy vissza a jövőbe.

Az ë-C3 lesz a Citroën olcsó villanyautója

Több mint 300 kilométeres hatótávval és kényelemmel itt az elektromos C3.

Az autózás jövőjét kutatja a Citroën ezzel a radikális koncepcióval

Az Oli egy egyszerűen gyártható, takarékos, olcsó villanyautó előfutára.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában