Még csak nemrég vezette be a Citroën az újszerű lépcsőshátú crossoverét, máris megkapta a Stellantis továbbfejlesztett elektromos hajtásláncát az ë-C4 X. Igaz, egyelőre csak feláras opcióként.
Újító szelleméről ismert a Citroën, ezért nem is annyira meglepő, hogy igazi ritkaságot vezettek be nemrég. A crossover stílusúra váltott C4-nek készült el a lépcsőshátú változata, és a C4 X érdekessége a formáján kívül az, hogy a benzines és dízelmotoros változatokon kívül teljesen elektromos hajtáslánccal is kapható.
A C4 X bevezetésekor a Stellantis már bejelentette a számos modelljében használt elektromos hajtáslánc továbbfejlesztett változatát, de a lépcsőshátú crossover még a régebbi technikát kapta meg, az újabb rendszer bevezetéséről nem árultak el részleteket. Csak pár hónapot kellett várni, és most megkapta az új hajtást a C4 X.
A Citroën egyelőre párhuzamosan kínálja a régi és az új elektromos rendszert.
A két belépő felszereltségi szinten marad a 136 lóerős elektromotor és az 50 kilowattórás akkumulátor, 360 kilométeres hatótávval, míg a csúcsmodellben 154 lóerőre nőtt a teljesítmény, az 54 kilowattórás akkumulátor pedig már 420 kilométeres hatótávot enged.
Európa több országában már csak az elektromos ë-C4 X-et vezette be a Citroën, de az igényeket felmérve most úgy döntöttek, hogy a 100 és 130 lóerős benzines, valamint a szintén 130 lóerős dízelmodellt is elérhetővé teszik több országban, ezzel a flottás és magánvevőknek is kínálnak egy olcsóbb alternatívát.
Ez is érdekelhet: