Két újfajta autós képernyőt is bemutatott a Continental az idei CES-en: az elképesztően látványos ultraszéles hajlított panel mellett egy rejtett kijelzőt is, ami csak szükség esetén látható.
A Mercedes nagy dobása volt az EQS bemutatásakor a Hyperscreen, a közel másfél méter széles érintőképernyős műszerfal, amiről hamarosan kiderült, hogy egy közös panel alá tett három különálló kijelzőt jelent. A Continental azonban idén egy olyan ultraszéles ívelt képernyőt mutatott be, amely tényleg a műszerfal egyik végétől a másikig ér.
A Curved Ultrawide Display nem kevesebb, mint 1,29 méter széles, és a paraméterei egészen bámulatosak.
A 47,5 colos TFT-kijelzőt több mint 3000 LED világítja meg, az aktív területének felbontása 7680 x 660 pixel. A mátrix-háttérvilágítással kiváló, nagy kontrasztú a képminőség, ugyanakkor elsötétíthető a képernyő azon része, amelyre nincs szükség.
Az ultraszéles kijelző mellett egy olyan vezérlőfelületet is bemutatott a Continental, amely csak akkor látható, amikor szükség van rá.
A félig átlátszó felülettel borított kijelző haptikus visszajelzést is ad, ezért a használatához nem kell levenni a szemünket az útról. Ha pedig nincs rá szükség, akkor nem üres fekete térként jelenik meg, hanem egybeolvad az utastér dekorációjával.
A két kijelző kombinációja lehet a jövő megoldása. Az ultraszéles képernyőn ugyanis nemcsak a vezető, hanem az utas számára is elérhetők és kezelhetők a tartalmak, a rejtett kijelzővel pedig úgy érhetők el a fontosabb funkciók, hogy nem terhelik további gombok vagy képernyők az autó belső terének dizájnját. A Continental szerint a két megoldás 2025-ben kerülhet gyártásba.
Ez is érdekelhet: