A Duster sikerét ismételné meg fél mérettel nagyobban a Bigster, ami több szempontból is érdemes a figyelmedre, hiszen a Dacia eddigi legnagyobb, legkényelmesebb és egyben a legdrágább autója is. Megújult hibrid hajtásával pedig egészen hihetetlen fogyasztást produkált.

Még talán a Renault-nál sem reméltek akkora sikert a Dacia szabadidő-terepjárójától, mint amekkorát a Duster hozott számukra. Az eltelt tizenöt évben több mint 2,5 millió példányt adtak el belőle, és 2023-ban bemutatott harmadik generációja úgy vitte tovább a típus értékeit, hogy minden eddiginél menőbb autó lett belőle. A sikerét látva szinte érthetetlen, hogy miért nem álltak elő már korábban a Duster nagyobb testvérével.

Sosem volt könnyű kategóriába sorolni a Dustert, hiszen a kisautókra épülő szabadidő-terepjáróknál nagyobb, de a kompakt modelleknél kisebb Dacia két szegmens határán mozog. Minden érdeme elismerése mellett sokan vágytak egy kicsit nagyobb változatra belőle, és amióta 2021-ben a Dacia belengette előttük a Bigster tanulmányautóját, azóta nem tudtak elég türelmesen várni, hogy valóra váljon a nagyobb modell.

Nem csak egy nagyra nőtt Duster

Mostanra már a magyarországi utakra is megérkezett a Bigster, ami élőben látva mit sem vesztett a tanulmányautó vagányságából. A Duster nagyobb testvére hozza mindazt a robusztus stílust, amiért a Dacia szabadidő-terepjáróját szeretjük. Az eleje szinte megtévesztésig hasonlít a Dusterre, de nem kell sokat nézegetnünk ahhoz, hogy felismerjük, ez már a nagyobb kiadás, a nyúlánkabb Bigsternek ugyanis teljesen önálló karaktere van.

Mindene megvan ahhoz, hogy már első pillantásra megnyerje a robusztus szabadidő-terepjárókat kereső vevőket.

Magas orrával, szögletes arcával, határozott élekkel szabott, mégis a kerékjáratoknál izmosan kidomborított karosszériájával és markáns hátsójával a Bigster feltűnő jelenség az áramvonalasra simított crossoverek közt, és nem csak a hozzá remekül illő terrakottabarna színe miatt, ami a Daciánál először fekete tetővel is kérhető.

Kéttónusú fényezéséhez masszív hosszanti tetősínek járnak, és feltűnhet, hogy a kerékjáratokat érdekes textúrájú műanyaggal borították be, ez a Starkle, egy újrahasznosított anyag, ami állítólag jobban ellenáll a karcolásoknak. DC-emblémáját és Y-alakú menetfényeit már ismerhetjük a korábbi Daciákról, ha pedig csakis a kinézet számít, akkor az autón lévő 18 colos kerekek helyett eggyel nagyobb, 19 colos felniket is rendelhetsz a Bigsterhez.

Jóval nagyobb is, mint egy Duster

A Duster nagytestvére nem véletlenül kapta a Bigster nevet, hiszen 4,57 méter hosszú karosszériája 23 centivel hosszabb és öttel magasabb, a négy centivel 2,7 méteresre nyújtott tengelytávja pedig garantálja, hogy tágasabb legyen, mint gondolnád. Sokan azt hiszik róla, hogy hétüléses, de ilyen változat nem is lesz belőle, méghozzá egyszerű okból: ebben a kategóriában nem tudnak elég tágasak lenni a hétüléses autók, egy Bigsterben pedig senki sem szűkölködhet.

A Bigster éppen olyan tágas, mint amilyenre a külsejét látva számítanál. De a tér még nem minden,

ez a Dacia eddigi legigényesebb autója, ezért odafigyeltek a részletekre. Persze a költségeket alacsonyan tartó kemény műanyagokat nem lehet megúszni, de ezeket mégis olyan menő formában tálalják, hogy a Bigster utasterét nem érezzük bántóan olcsónak. Persze a színvonalat a gazdagabb felszereltség is rendesen megemeli.

Nem kell lemondanod semmiről akkor sem, hogy ha más márkából ülsz át ebbe a Daciába,

hiszen most először kétzónás a klíma, hatalmas a panorámatető, és elektromosan nyílik a csomagtérajtó. Minden Bigsterben digitális a műszeregység, az alapmodellé 7 colos, a tesztautóban 10 colos, valóban jó felbontású a képernyő, és könnyen válthatunk rajta a különféle hasznos nézetek közt. 10,1 colos az érintőképernyő, lényegre törő fedélzeti rendszerrel, alatta gombokkal a klímának.

Korábban nem minden Daciában ültünk kényelmesen, de a Bigster a részben elektromosan állítható vezetőülésével, dönthető ülőlapjával és deréktámaszával végre nem fárasztott minket. A hátsó utasok bőven kapnak lábteret, szellőzőnyílásuk is van, és az üléstámla három részre osztott, így a középső részt ledöntve két hátsó utas közt is lehet hosszabb tárgyakat szállítani. A ledöntött támla ráadásul kartámaszként funkcionál, telefon- és pohártartóval.

Praktikus megoldásból rengeteget találunk az utastérben, például a magasra emelt középső konzolba hűthető rekeszt és vezeték nélküli telefontöltőt rejtettek, de tehetjük a telefont a gyári tartóba is, amivel mindig szem előtt lesz. Az utastérben és csomagtérben elhelyezett kampókra pohártartót vagy zseblámpát akaszthatunk, ötletes a kétoldalú szőnyeg a csomagtérben, és a Bigster is rendelhető a kempingcsomaggal, ami ágyat varázsol a hátsó ülések fölé.

Nagy motor, kis fogyasztás

Sokakban csalódást kelthet, hogy a Dusterhez hasonlóan a Bigster alapmodellje is 1,2 literes, háromhengeres motort kap, pedig abban a kis turbósban is van élet, még összkerék-meghajtással is rendelhető. Számukra lehet érdekes a tesztelt modell hibrid hajtása, ami viszont nagyobb motort kapott a megújulással. A Dusterben már próbáltuk, hogy mivel képzeli el a dízel utáni világot a Dacia, és a Bigster ezt emelte magasabb szintre.

Nem egyszerűen tovább finomították a Renault több modelljéből is ismerős hibrid rendszert, hanem egy új benzinmotort tettek hozzá. Az 1,6 helyett 1,8 literes négyhengeres szívómotor már önmagában is a tartósság ígéretét hordozza, 93-ról 107 lóerőre növelt teljesítményével sem esik túlzásokba. A két elektromotorral együtt azonban

a kombinált teljesítmény 140-ről 155 lóerőre nőtt, ami már elegendőnek tűnik a Bigsterhez.

Mivel a hibrid hajtás receptje nem változott, ezért a Bigster is az 50 lóerős elektromotorral lendül mozgásba, és a villamos gép 205 Nm azonnal elérhető nyomatéka teljesen jól mozgatja a Dacia csúcsmodelljét. Már a Duster is sokat tudott menni tisztán elektromosan, de az 1,2-ről 1,4 kilowattórásra növelt akkumulátorral ennél is többre képes a Bigster. Jó ötlet, hogy a Save gombbal az akkut feltöltve későbbre tartalékolhatjuk az elektromos hajtást.

Ha nem érsz rá, akkor elég dinamikus tud lenni a Bigster, legalábbis annyira, mint amennyit egy praktikus családi autótól elvárhatsz.

Nem is érdemes annál gyorsabban menni, mert a kormányzása és a futóműve is inkább a kényelmes haladást támogatja. Olyan a hangolása, hogy simán átvágsz vele a nagyobb útegyenetlenségeken, 22 centis hasmagasságával pedig még akkor is bátran elhagyod az épített utat, ha ez a hibrid Bigster amúgy nem is összkerekes.

Sokkal érdekesebb, hogy a hibrid hajtás még a dízelmotoroknak is alternatívája lehet.

A városban, amikor csak lehet, elektromosan halad a Bigster, de az országúton is rendkívül hatékonynak bizonyult a rendszer, ami egészen hihetetlen fogyasztást eredményezett. Nem jelentett kihívást öt liter alatti fogyasztást elérni, nekünk autópályán 4,7 litert fogyasztott száz kilométeren, vidéki kirándulást jártunk meg 4,3 literes átlaggal, és a városon vágtunk át 4,1 literből.

Persze a nagyságnak ára van, a Dusternél kétmillióval feljebb, 9,5 millió forintnál rajtol a Bigster árlistája,

ezért a mild hibrid rendszerrel támogatott benzinmotort kapjuk 140 lóerővel, akár gázüzemű változatban is. A hibrid változat ára 11,3 millió forinttól indul, és a fejlett hajtáslánc mellett már ehhez is kapunk többek közt kétzónás automata klímát, elektromos kéziféket, vezeték nélküli telefontükrözést, tolatókamerát.

Innen már csak 700 ezerre van a csúcsot jelentő Journey kivitel, ami többek közt 18 colos kerekeket, adaptív tempomatot, kulcsnélküli rendszert, elektromos csomagtérajtót, 10 colos műszeregységet, gyári navigációt és vezeték nélküli telefontöltőt jelent. 250 ezer forintért megéri az ülésfűtés, a fűthető kormány és szélvédő téli csomagja, akárcsak 250 ezerért a felülnézeti képet adó kamerát és holttérfigyelőt tartalmazó csomag, míg a panorámatető 500 ezer forintba kerül.

Értékelés

Minden megvan benne, amiért a Dustert szeretni lehet, miközben térkínálat és kényelem terén egyértelműen feljebb lépett a Bigster, ami méltán foglalja el a helyét a Dacia kínálatának csúcsán. Masszív, életszagú autó, amit örömmel használhat a család, mert egyszerűen minden holmitok be fog férni. Hibrid hajtása pedig tartogat meglepetéseket, már csak a fogyasztását nézve is, amit mi is alig hittünk el. Lágyra hangolt felfüggesztése ebben a kategóriában inkább előny, és ha a tesztautó 12,9 millióra extrázott árát sokallod, nézz körül, hogy máshol mit kapsz ezért a pénzért – ennyire tágas, ennyire belevaló hibrid szabadidő-terepjárót biztosan nem.

Ez is érdekelhet:

Nincs szükség utakra – Dacia Duster TCe 130 4X4 Extreme

Nem tökéletes az összkerekes Dacia Duster, de kevés autó tud ennyi pénzért használható kompakt és ilyen potens terepjáró lenni egyszerre.

Baromi menő lett a vadonatúj Dacia Duster

Az új Dusterből már nem lesz dízel, de most először lesz belőle hibrid.

Vagány kisautó az új Dacia Spring

Ha tényleg nem lesz drágább, mint elődje, még mindig a piac legjobb városi elektromos autója lehet az új Dacia Spring.

Dacia Bigster Hybrid 155 Journey (2025)

  • Motor 1789 ccm, 108 lóerős benzinmotor, 49 lóerős elektromotor
  • Teljesítmény, nyomaték 157 lóerő, 205 Nm
  • Végsebesség 180 km/óra
  • Gyorsulás (0–100 km/óra) 9,7 mp
  • Hossz/szélesség/magasság 4570/1813/1711 mm
  • Tengelytáv 2702 mm
  • Csomagtér 546/1851 liter
  • Saját tömeg 1419 kg
  • Tesztfogyasztás 4,3 liter/100 km
  • Alapár 11 299 000 Ft
  • karakteres, vagány stílusa van
  • rendkívül tágas
  • tele van praktikus megoldásokkal
  • minden részlete lényegretörő
  • hibrid létére egészen jó vezetni
  • hihetetlenül takarékos
  • rendesen felszerelt, mégis jó az ára
  • furcsa tapintású az üléskárpit
  • tele van kemény műanyagokkal
Player-méter
9
Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés