Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Alejandro de Tomaso hatvan évvel ezelőtt, 1959-ben alapította Modenában a saját sportautó-márkáját, aminek a kalandos története regénybe kívánkozik. Az olyan sikeres típusok után, mint a Mangusta és a Pantera, a hetvenes-nyolcvanas években a Maserati és a Moto Guzzi is a tulajdonában állt, de a kétezres években a De Tomaso többször is csődbe ment, és a feltámasztása mindig csúfos kudarcot vallott.

A legutóbb öt éve váltott tulajdonost a márka, és azonnal elkezdtek dolgozni egy új sportautón, amit az idei goodwoodi Festival of Speed közönsége láthatott először.

és stílusos kivételt jelent a szuperautók között a hatvanas évekbeli Le Mans-i versenyautókat idéző, lágyan áramvonalas formájával.

A tervezők nem egészen a semmiből kezdték a munkát,

ugyanis a szénszálas anyagból készült vázat a szintén a hongkongi tulajdonos birtokában álló Apollo Automobil szuperautója, a futurisztikus formájú Intensa Emozione adta kölcsön.

A technikája azonban eltérő lesz, és bár a De Tomaso nem árult el részleteket a középmotoros sportkocsiról, sejteni lehet, hogy V8-as erőforrás és kézi váltó kerül bele, amivel a vezetés szűretlen élményét ígéri.

A formájába mindenesetre azonnal bele lehet szeretni,

és a Pagani és a Koenigsegg után a De Tomaso újabb jelentkezőnek számít a legfényűzőbb luxusbelső címére. A drága anyagokból a legapróbb részletekig kidolgozott utastér igazi mestermű, elég csak megnézned a nyitott kulisszás váltókart vagy az ékszerszerű műszeregységet.

amire már vesznek fel megrendeléseket. A nevéhez illően limitált példányszámban készül, 72 darabot építenek belőle, és arra számíthatunk, hogy az ára 750 ezer euró körül lesz, ami több mint 250 millió forintnak felel meg.

Az Ares Design közben elkészítette a Pantera modern változatát Lamborghini-alapokon:

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.