
Tizenöt évvel ezelőtt a BYD és a Daimler közösen alapították a Denza márkát, amiből aztán a német partner az utóbbi években fokozatosan kiszállt, a BYD pedig hamarosan a prémiummárkájaként hozza el az európai utakra.
Nagy reményekkel alapított közös vállalatot a BYD és a Daimler még 2010-ben. A Denza márkának 50-50 százalékban lett a tulajdonosa a két cég, és míg a BYD az akkumulátor és az elektromos hajtás fejlesztésén dolgozott, addig a Mercedes a prémium autók gyártásának 125 éves tapasztalatát vitte magával.
2012-ben leplezték le a Denza első modelljének koncepcióját, a sorozatgyártásra kész változat két évvel később készült el.
Nem tudta volna letagadni, hogy a korabeli Mercedes B-osztály alapjára épült, amelyből akkoriban szintén volt elektromos hajtású változat, de annál kevésbé harmonikus formát kapott a Denza autója.

Új korszakot kezdett a Denza, amikor bemutatta a nálunk nemrég bevezetett BYD Tang alapjára épülő második modelljét,
egy SUV-t, amit egy újabb crossover és egy kisbusz követett. A Mercedes közben fokozatosan szállt ki a közös üzletből, előbb 2021-ben 10 százalékra csökkentette a részesedését, majd 2024-ben teljesen kilépett.

Jelenleg két BYD, a Sealion 7 és a Tang alapjára épülő N7 és N9 modelleket kínálja a kínai piacon a Denza, valamint a D9 egyterűt. A legnagyobb dobás azonban a Z9 GT lesz, egy nagyteljesítményű sportkombi, amit a Porschék ellenfelének szánnak. Most pedig Európában is bevezeti a Denzát a BYD, napokon belül kiderül, hogy melyik modelleket hozzák el.
Ez is érdekelhet: