Nem egy tanulmányautót, hanem egy műszerfal koncepcióját mutatta be a DS, és a Stellantis francia prémiummárkája szerint az egyre nagyobb teret nyerő képernyők helyét valami egészen más veheti majd át a nem is annyira távoli jövőben.
Mi más lenne a tanulmányautók célja, mint új megoldásokat kikísérletezni, és megmutatni, milyen lesz az autózás jövője? Pontosan ez a szándéka a DS-nek az M.I. 21 Manifesto névre keresztelt koncepcióval, ami nem egy egész autó, hanem csak a vezetőtere, de annak elég látványos. A Stellantis francia prémiummárkája szerint ilyen lehet az autóik belseje 2030-ban.
Az autógyártók mintha versenyeznének azon, hogy melyikük tud több és nagyobb képernyőt bezsúfolni az autójuk műszerfalára, de a DS-nél nemrég kijelentették, hogy a jövő autóját képernyők nélkül, letisztultan elegáns belső térrel képzelik el. Az M.I. 21 Manifesto mintha megszegné ezt az ígéretet, bár jobban megnézve kiderül, hogy csak látszólag.
A DS-koncepció műszerfalát teljes szélességében elfoglaló felület ugyanis valójában nem képernyő,
hanem csak egy vetített képet mutat, amit kikapcsolva láthatjuk a mögötte lévő felületet. A márka dizájnerei szerint az egyre nagyobb képernyők hátránya, hogy kép nélkül csak egy nagy, üres fekete felületet jelentenek, ami nem túl esztétikus.
Persze ne gondoljuk, hogy a DS megúszta a képernyőket, mert kezelni is kell valamivel a funkciókat. A műszerfal két szélére kisebb képernyők kerültek, ami például a visszapillantó tükröket mutatja, és a klímaberendezést is innen lehet kapcsolni. Az ülések közé üveglapra került egy touchpad, és még a kormánykerék közepe is érintőfelületté vált.
Ez is érdekelhet: