Kiderültek a részletek az új elektromos autók vásárlásához adott állami támogatásról. Az idei pályázatot több részre bontják, növekednek az összeghatárok és kategóriától függően a támogatás mértéke is.

Pár napja hivatalosan is bejelentették, hogy az idén újraindul az elektromos autók állami támogatására kiírt pályázat, akkor éppen az ezredik autót adták át, amit még a tavalyi pályázatból vásároltak.

Most kiderültek a részletek is az idei támogatásról, aminek a rendszerét több ponton is variálták, hogy jobban alkalmazkodjon az igényekhez.

Az előző évihez hasonlóan idén is két összeghatár lesz, amit az újabb modellek árához igazították,

ezért 11-ről 12 millió forintra nőtt a határa annak a kategóriának, amiért 2,5 millió forintos támogatást lehet igényelni. A legfeljebb 15 millió forintos autókhoz pedig már nem 500 ezer, hanem 1,5 millió forintos támogatást adnak, ami szintén jelentős változás.

A 7-9 üléses családi autóknak még ennél is kedvezőbb az összeghatára, itt 14 millió forintos vételárig lehet a 2,5 milliós támogatást igényelni, és 17 millióra növekszik a másfélmilliós támogatás határa. Sőt, a három gyermek után járó nagycsaládos kedvezményt is fel lehet használni, ami további 2,5 millió forinttal csökkenti az autó árát.

Mit lehet kapni ezért a pénzért?

Most tehát ismét érdemes lesz elektromos autóban gondolkodni, a minap bemutatott 6,5 millió forintos Dacia Spring például négymillióért szerezhető meg, mint a piac legolcsóbb villanyautója. A legtöbb kisautó belefér majd a 12 milliós kategóriába, és a 15 millió alatt rendelhető Hyundai Ioniq 5 és talán még a Tesla Model 3 is jogosult lehet a támogatásra.

Még bővülőben van a hétüléses elektromos autók kategóriája, aminek eddig a Nissan Evalia volt az egyetlen szereplője, a listaára jelenleg 15 580 000 forint. Jön viszont a hétüléses változatban is rendelhető Citroën ë-Berlingo, Opel Combo-e, Peugeot e-Rifter, de még az egy mérettel nagyobb Citroën ë-Spacetourer és Opel Zafira-e is belefér a 17 milliós keretbe.

Az előző évi 5 milliárdos keret rekordidő, másfél nap alatt el is fogyott, de az akkor elnyert támogatások nem mindegyikét váltották be. Az idei keret 3 milliárd forint, amit három részre osztottak, június 14-től, augusztus 9-től és október 11-től is 1-1 milliárdos keretre lehet pályázni, a megmaradt összeg, ha lesz ilyen, a következő időszakhoz adódik majd.

Az idei pályázatot elsősorban magánszemélyeknek írták ki, cégek ezúttal nem, de civil szervezetek, egyesületek és felsőoktatási intézmények részesülhetnek a támogatásból.

A taxisoknak még nagyobb a kedvezmény: legfeljebb 15 millió forintos autóra 45 százalékos támogatást kaphatnak,

ami 6,75 millió forintnak felel meg, ezzel tehát, ha minden igaz, akár már bő 8 millióból lehet Teslát szerezni taxizásra. A pályázat erről az oldalról tölthető le.

Ez is érdekelhet:

Tényleg el tudja hozni a tömegeknek az elektromos mobilitást a Dacia Spring?

Nehéz ügy ez: akinek elég hetente töltenie egy elektromos autót, annak mi szüksége van egyáltalán új kocsira?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában