A hétüléses, jó kiállású új Daciát alaposan végigültem Münchenben, ahol a márka kiállított egy hús-vér példányt a kocsiból a 2021-es német autószalonon.

A Dacia standját hiába kerestük a müncheni expó területén. Végül bent a belvárosban találtuk meg az installációt, fókuszában az egy szem Joggerrel. Ez meglepően szerény felhozatal volt ahhoz képest, hogy a Dacia pár hete mindenki meglepetésére lepöckölte a VW Golfot egy képzeletbeli trónról és Európa legnépszerűbb autótípusának gyártójává lépett elő a Sanderóval.

A kocsiról már minden fontosabb adatot, infót elárult a márka korábban (ebben a cikkben találod ezeket). Amit a hivatalos közleményhez hozzá tudunk tenni, az néhány utókezeletlen, őszinte saját fotó (lásd fent), valamint egy gyors fenékteszt illetve megtapogatópróba személyes tapasztalatai.

A Jogger odabent ugyanazt a hangulatot nyújtja, amit a Sandero, a Logan vagy a Duster.

Még a Münchenben kiállított, jól felszerelt vevőcsalogató példány sem több olcsó, egyszerű anyagokkal berendezett, láthatóan a funkcionális, egyszerű kocsit kereső vevőknek szóló autónál.

A hétülésesség hasonlóan egyszerűen, durván, de hatékonyan működik, mint akár az első generációs Logan MCV-ben, akár a Lodgyban. A középső ülések 1:2 arányban osztva csattanósan, de gyorsan buktathatók fel kettéhajtva az első üléstámlák mögé. A hátsó két szék támlái külön-külön dönthetők, de padlóba simulni, eltűnni ezek az ülőhelyek nem tudnak, ha nincs rájuk szükség, ki kell őket venni (egyben).

A Jogger nem szédít senkit virtuális műszeregységgel, óriási tablettel, sci-fi hangulattal.

A vezetői környezet egyszerű, a műszerfal kialakítása fantáziátlan, ugyanakkor a klasszikus dizájn jól átlátható, könnyen kezelhető. Nevezhetjük ezt unalmasnak, de az új Dacia kezelőfelülete sok mai autó látványos, de nehézkesen használható, érintőképernyő-központú vezérlésénél praktikusabb, gyorsabb, sőt: gyakran biztonságosabb.

A Dacia ebben az új kategóriában is azt csinálta meg, amiben ma a legjobb. A Jogger egyszerű, jól használható, olcsó, tágas ütős-vágós hétköznapi autó lett, amire mellesleg jó ránézni. A kocsi inkább családi kombi, mint SUV, de magas építésével földutakon is jól használható. Az értékesítés novemberben indul Európában, a modell sikere borítékolható.

Lesz ám majd még szögletesebb Dacia is nemsokára:

 

És ezt olvastad már?
Hayabusa-motoros hibrid pályagépet alkotott a Suzuki