Az új Supra soros hathengeres motorral lépett a piacra, és bár tudtuk, hogy a Toyota Japánban kínál belőle négyhengerest, most már az is biztos, hogy Európában is kapható lesz a szerényebb teljesítményű változat. Nem lesz azért olyan rossz.
2019-ben volt az éve annak, hogy a Toyota felélesztette a Supra legendáját, és ismét egy soros hathengeres motorral szerelt, hátsókerék-hajtású sportkocsit dobott piacra.
Nem titok, hogy a típus a BMW Z4 testvére, és miután a német roadster kapható négyhengeres motorral is, csak idő kérdése volt, hogy ez a változat a japánoknál is megjelenjen.
Most a Toyota bejelentette, hogy idén Európában is a kereskedésekbe kerül a négyhengeres Supra.
A motorja a BMW-től származó kétliteres erőforrás, kettős megfúvású turbóval és nyolcfokozatú automata váltóval. Japánban ez a motor 197 lóerővel is kapható, nálunk csak a 258 lóerőre és 400 Nm nyomatékra képes változatot vezetik be.
A négyhengeres motor előnye, hogy 100 kilogrammal könnyebb a hathengeresnél, ami a súlyelosztásnak is jót tesz,
a BMW-től megszokott módon ez a Toyotánál is 50-50 százalék lett az első és hátsó kerekeken. A szerényebb Supra pedig nem is megy olyan rosszul: 5,2 másodperc alatt gyorsul százra, és a végsebessége 250 km/óra.
A Supra eddig sikeresnek mondható, a 2019-ben januárban bemutatott modellre márciustól vettek fel megrendelést, és májustól szállították ki, Európában eddig 1150 példány talált gazdára.
A négyhengeres változat idén márciusban érkezik, és egy 200 darabos limitált szériával vezetik be, aminek Fuji Speedway a neve.