Modern formájú divatos crossover high-tech megoldásokkal és Volvo-motorokkal: ez a most leleplezett Lynk & Co 01, az eddigi legígéretesebb kínai autó, ami hozzánk is jön.

Sokan még úgy gondolnak a kínai autókra, mint az európai sikermodellek mulatságos néven kínált szánalmas másolataira, pedig az utóbbi időben több biztató próbálkozást is láttunk. A Great Wall és a Beauty Leopard már a múlté, bár névadásban továbbra sem túl erősek a kínaiak. A most bemutatott új márka, a Lynk & Co azonban felettébb ígéretes, méghozzá azért, mert az alapítója, a Geely nem kicsiben játszik. Elég, ha annyit mondunk, hogy ez a cég a Volvo tulajdonosa, és a svéd márka újjáélesztésénél felhalmozott tapasztalatokat is a hasznukra fordíthatják.

A Lynk & Co első modellje, a nem túl fantáziadús módon 01 névre keresztelt típus például ugyanarra a kompakt moduláris padlólemezre épül, mint a Volvo jövőbeli kompakt crossovere, az XC40. Ez lesz az a modell, amit nem is olyan régen két nagyon vagány tanulmányautóval, a Concept 40.1 és 40.2 prototípusokkal előlegeztek meg. A testvérmodell Lynk & Co 01 ráadásul a Volvo motorjait is használhatja: 1,5 literes, háromhengeres és 2 literes, négyhengeres turbós közül lehet választani. A kisebb motor akár 180 lóerős is lehet, és konnektorról tölthető hibrid kivitele is lesz.

Formájával is erős a Lynk & Co, amelynek karosszériája 4,53 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,65 méter magas, a tengelytávolság 2,73 méteres. A két részre osztott fényszórók a Citroën C4 Cactus és Jeep Cherokee megoldását követik, de a 01 formája többnyire egyedi, még ha a Kia Sportage és a Porsche Macan eszünkbe is juthat róla. A belső tér abszolút modern, színes kijelzővel helyettesített műszeregységgel, nagy érintőképernyővel, állandó internetkapcsolattal, és a gyártó által ígért kifogástalan minőségérzettel.

A Geely komoly terveket dédelget a Lynk & Co bevezetésével, hiszen nem csak Kínában, hanem Európában és az Egyesült Államokban is forgalmazzák majd a modelleket. A 01-essel kapcsolatban pedig nem győzik hangsúlyozni, hogy európai fejlesztőközpontokban európai szakemberek készítették, akik tudják, mire vágynak az európai vásárlók. Nem ez az első hasonló próbálkozás, hiszen néhány éve a Qoros is hasonló felhajtással indult, a kompakt kínairól azonban hamarosan kiderült, hogy ha olyan jóra akarják csinálni, mint az európai konkurensek, akkor ugyanannyiba is fog kerülni. A Lynk & Co esetén, úgy tűnik, az a cél, hogy ne legalább olyan jó, hanem jobb is legyen a konkurenseknél.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában