Ez a fehér Subaru Impreza WRX STi nem arra való, hogy nagyot villantsanak vele. A Type RA újonnan tökéletes alap versenyautónak, mostanra pedig olyan ritkaság, amire pénzzel teli bankszámlával vadásznak.

1992 októberében jelent meg a Subaru Impreza, melynek már az első generációja is legendává érett. Szerény felszereltségű elsőkerék-hajtású változatai is akadtak, de a rajongást a raliversenyeken is sikerrel szereplő sportmodell váltotta ki.

Négyhengeres, turbós bokszermotor, kézi váltó és összkerékhajtás a vágyott Impreza receptje.

Már a kezdetektől fogva voltak igazi jellegzetességei a típusnak, mint a kompakt méret és a négyajtós mellett kupé és kombi formában elérhető karosszéria. Keret nélküli ablakok és a WRX STi hatalmas hátsó szárnya tette még könnyen felismerhetővé. Ebben a tekintetben a 2000-től öt éven át gyártott Impreza sokadik frissítése, a "hawkeye" volt az utolsó klasszikus Subaru Impreza. A 2007-es New York-i Autószalonon bemutatkozó autó már teljesen más képet mutatott, egy unalmas ötajtósét.

Rengeteg különleges változat készült a Subaru Imprezából a különböző piacoktól és versenykategóriáktól függően. Az egyik legizgalmasabb a Type RA, melyből jellemzően a raliautókat is készítették.

Ez a 2006-os is egy ilyen versenyautónak előkészített Impreza WRX STi, de a bevetésig nem jutott el.

Egyszerű fehér színe van és nincs rajta a magas hátsó szárny sem, hiszen ezt az aerodinamikai elemet itt végképp nem a látvány, hanem a funkció miatt veszik. Jól látható a tetőn nyitható légbeömlő is, a tátika. Az 5935 kilométert futott Imprezát azonban egyértelműen gyűjtői darabnak szánták, ezért csak egyetlen átalakítást végeztek el rajta.

Fehérre fújt 19 colos felnijein Toyo R888 gumik feszülnek, mögöttük pedig Brembo féknyergek harapnak a tárcsákba. A keményebb futómű és a hangosabb kipufogórendszer mellett közvetlenebbre áttételezett kormányműve van.

Eredetileg jobbkormányos volt, de ezt precízen, szakszerűen és gyári minőségben balosra alakították. Tényleg csak alapként szolgál a Type RA, ezért a beltéri elemek a lehető legegyszerűbb kivitelűek és minden kényelmi extrát mellőztek. A műszerfalon csak az órák találhatóak, de nincs légkondi és rádió sem.

Ülései pontosan olyanok, amiket nem sajnálnak majd kivenni belőle és a műhely sarkába támasztani, kivéve a vezető Recaro kagylóülését.

Nincs benne hangszigetelés, könnyebb akksival és vékonyabb ablakokkal szerelik. Mindennek fő célja a súlycsökkentés volt, így az Impreza Type RA súlya kevesebb, mint 1,4 tonna. Motorja az S204-ből származó 2,0 literes, négyhengeres, turbós bokszer, mely 320 lóerőt ad le 6400-as fordulaton és több mint 430 Nm nyomatéka van 4400-tól.

Voltak olyan idők, amikor még egy ilyen autóból bátran faragtak bukócsöves versenyautót, de mostanra nem elhasználható célszerszám lett, hanem ritkaság.

Ez is érdekelhet:

Harminc ikonikus japán autó a kilencvenes évekből

Megtalálod közöttük a kedvencedet?

Minden álmunk a Prodrive által modernizált Subaru Impreza

Csak 25 példány készül a ralilegenda felújított változatából.

Az új Subaru Impreza már teljesen más, mint ahogyan emlékszel rá

Nem úgy néz ki, mint egy raliautó, sokkal inkább egy sokadik kompakt, de a Subaru Impreza a műszaki tartalommal tűnik ki a többi ötajtós közül.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ilyen, amikor csereérett a lengéscsillapító

További cikkeink a témában