Évekig a Ferrari tesztautója volt ez az automata 400i-re alakított 365 GT4-es, mely most egy garázsból bukkant elő.

1972-ben mutatták be a Ferrari négyüléses gran turismóját a Párizsi Autószalonon, ahol a 365 GT4 2+2 formája már nem igazán volt újdonság. Ezt az autót is az a Leonardo Fioravanti tervezte, aki modern megjelenést adott a Daytonának. Ezen a túrakupén is éles vonalú a karosszéria, melyet egyetlen karakteres él oszt ketté. Négy évvel később a nagyobb hengerűrtartalom miatt már 400-as lett a neve, valamint ez lett az első Ferrari, melyet akár automata váltóval is meg lehetett rendelni.

Ez az ezüst Ferrari még 365 GT4 2+2-nek készült 1975-ben, aztán mégis egy automata 400i lett belőle.

Öt évvel a gyártás után kapott csak rendszámot az autó, melybe fejlesztési célokból a Ferrari háromfokozatú automata váltót szerelt, majd a karburátoros V12-est befecskendezősre alakították át. Tehát tökéletesen leköveti azt az utat, melyet megjelenése után bejárt a típus, állítólag még Niki Lauda is ült a háromküllős kormánya mögött. Miután végeztek a tesztekkel, az autót értékesítették, a 2000-es évek elején pedig elhagyta Olaszországot. Legutóbb 2017-ben volt nyoma, amikor Ausztráliába szállították, azóta pedig egy garázsban pihent.

Állapota meglehetősen szomorú, a fényezésen vastag koszréteg ül, az utastérre szintén ráfér egy alapos takarítás és felújítás, ahogyan a motortér sem éppen olyan, amilyenre boldogan adják a veterán minősítést. Talán az autó legnagyobb értéke a 00001-es sorszámú 4,8 literes, V12-es motor.

Ez is érdekelhet:

Így ült 24 évesen céges Ferrariba Niki Lauda

1973-ban Niki Lauda nagy örömmel merítette el a rongyot a vödör vízben, amivel a frissen kapott ezüst kupéját mosta. Az akkor 24 éves versenyző egy Ferrarit kapott, miután aláírt a maranellói Forma–1-es csapathoz.

Szédítően gyönyörű a Pininfarina karosszériás Ferrari 400 Superamerica Aerodinamico

Mindent tud, amit egy veterán Ferrarinak tudnia kell: ritka, egyedi és gyönyörű.

Erre sem a világ, sem a Ferrari nem volt felkészülve

Enzo Ferrari kénytelen volt Fiattal járni, ezért azonnal rábólintott a négyajtós Ferrarira.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Szinte új ez a kilencvenes évekbeli Ferrari 348 tb

További cikkeink a témában