Ötven évvel a 312 P után a 499P versenyautóval tér vissza a Ferrari a hosszú távú versenyek csúcskategóriájába, ezzel együtt a híres Le Mans-i 24 órás futamra is.
Utoljára 1965-ben a 250 LM-mel nyert a Ferrari a Le Mans-i 24 órás versenyen, az utolsó csúcskategóriás gépük pedig a 312 P volt. 1966-tól ráadásul éveken keresztül a Ford dominált a futamokon a GT40-es folyamatosan fejlesztett változataival.
2023-ban azonban öt évtized után a Ferrari 499P-vel az olaszok újra visszatérnek a FIA WEC hiperautók kategóriájába.
50-es és 51-es rajtszámmal indulnak majd az autók, melyeknek műszaki részletei már ismertek, de a pilóták összeállítását még nem közölte a Ferrari.
Klasszikus vörös színben mutatkozott be a 499P, melynek 120 fokos hengerszögű, biturbó V6-os motorja a 296-os modellén alapul, és megegyezik a 296 GT3-aséval. A belsőégésű motor teljesítménye önmagában 680 lóerő, és a teljes tömeg csökkentése érdekében teherviselő szerkezeti elem szerepét is betölti.
Ehhez 272 lóerős hibrid rendszer csatlakozik, melynek neve Energy Recovery System (ERS), és egy 900 V feszültségű akkumulátorcsomagból nyeri az energiát. Lassulás és fékezés közben a rendszer visszatölt.
Elektromotorja az első kerekeket hajtja, de a maximális teljesítmény a szabályoknak megfelelően 680 lóerő marad, így ennek összetételét változtatja a rendszer.
Flavio Manzoni irányításával a Ferrari Centro Stile tervezte a 499P-t, melynek letisztult és kanyargós formáit hosszas szélcsatornás tesztelés alakította. Stílusjegyei már ismerősek lehetnek a Ferrari Daytona SP3-ról. Szénszálas monocoque alvázra épül, a futóműve pedig kettős keresztlengőkaros, a versenyautóknál gyakran alkalmazott tolórudas felfüggesztéssel, fékjei pedig brake-by-wire rendszerűek.
2023-ban megújul a FIA WEC prototípusainak összeállítása, melyben a Ferrarin túl a Porsche, a Peugeot és a BMW is felbukkan újonnan fejlesztett versenyautókkal.
Ez is érdekelhet: