Ötven évvel a 312 P után a 499P versenyautóval tér vissza a Ferrari a hosszú távú versenyek csúcskategóriájába, ezzel együtt a híres Le Mans-i 24 órás futamra is.

Utoljára 1965-ben a 250 LM-mel nyert a Ferrari a Le Mans-i 24 órás versenyen, az utolsó csúcskategóriás gépük pedig a 312 P volt. 1966-tól ráadásul éveken keresztül a Ford dominált a futamokon a GT40-es folyamatosan fejlesztett változataival.

2023-ban azonban öt évtized után a Ferrari 499P-vel az olaszok újra visszatérnek a FIA WEC hiperautók kategóriájába.

50-es és 51-es rajtszámmal indulnak majd az autók, melyeknek műszaki részletei már ismertek, de a pilóták összeállítását még nem közölte a Ferrari.

Klasszikus vörös színben mutatkozott be a 499P, melynek 120 fokos hengerszögű, biturbó V6-os motorja a 296-os modellén alapul, és megegyezik a 296 GT3-aséval. A belsőégésű motor teljesítménye önmagában 680 lóerő, és a teljes tömeg csökkentése érdekében teherviselő szerkezeti elem szerepét is betölti.

Ehhez 272 lóerős hibrid rendszer csatlakozik, melynek neve Energy Recovery System (ERS), és egy 900 V feszültségű akkumulátorcsomagból nyeri az energiát. Lassulás és fékezés közben a rendszer visszatölt.

Elektromotorja az első kerekeket hajtja, de a maximális teljesítmény a szabályoknak megfelelően 680 lóerő marad, így ennek összetételét változtatja a rendszer.

Flavio Manzoni irányításával a Ferrari Centro Stile tervezte a 499P-t, melynek letisztult és kanyargós formáit hosszas szélcsatornás tesztelés alakította. Stílusjegyei már ismerősek lehetnek a Ferrari Daytona SP3-ról. Szénszálas monocoque alvázra épül, a futóműve pedig kettős keresztlengőkaros, a versenyautóknál gyakran alkalmazott tolórudas felfüggesztéssel, fékjei pedig brake-by-wire rendszerűek.

2023-ban megújul a FIA WEC prototípusainak összeállítása, melyben a Ferrarin túl a Porsche, a Peugeot és a BMW is felbukkan újonnan fejlesztett versenyautókkal.

Ez is érdekelhet:

Damon Hill megmutatja, hogy ne vezesd a világ legdrágább Ferrariját

Rossz nézni, ahogy Damon Hill meghajtja a Ferrari 250 GTO-t, mintha nem is milliárdokat érne. Persze az ő kezei között így is biztonságban van.

Gyengébb az utcainál, mégis brutális a Ferrari 296 GT3-as versenyváltozata

Nem csak a hibrid rendszerétől szabadították meg a Ferrari 296-ost.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
35% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
65% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés