Gyönyörű kék színével és bézs bőrrel kárpitozott utasterével igazán elegáns ez a 2004-es Ferrari 612 Scaglietti, melyet valójában a hatfokozatú kézi váltó tesz különlegessé.

Utasokkal és csomagokkal együtt a szárazon 1,9 tonnás Ferrari 612 Scaglietti már bőven nehéznek tűnhet ahhoz, hogy igazán sportos legyen. Az olaszok viszont nem ma kezdték az erős túrakupé műfaját, így ez a 4,9 méternyi tömény kényelem is képes virgoncan mozogni az Alpok kanyargós szerpentinjein. Ilyenkor retteghetnek az utasok és vigyoroghat a vezető, hiszen a szívó tizenkét hengeres motor dalol, a fokozatokat pedig a hat sebességes kézi váltó nyitott kulisszáján lehet kapcsolgatni.

Igazi ritkaság az ilyen 612-es, hiszen a több mint háromezer darab közül mindössze 43 példány készült kézi váltóval.

2004-ben indult meg a Ferrari nagy utazókupéjának gyártása, mely a 360 Modena után a második teljesen alumíniumból készült autó volt a sorban. Az Alcoával közösen fejlesztett, extrudált és öntött elemekből készült térvázra hegesztették rá a karosszériát.

Formatervével az 1954-ben épített 375 MM előtt tiszteleg az akkoriban a Pininfarina stúdiónál dolgozó Ken Okuyama (California, 599 GTB, Enzo). Hosszú orra elején átlátszó bura alatt vannak a fényszóró színre fújt elemei, az oldalán lágy ívek, a farán pedig a kerek kipufogókra rímelő lámpák vannak. A 456-ost leváltó gran turismo minden irányban jóval nagyobb lett, hogy négy főnek kellemes tér legyen a kabinban.

Utasterében tömény bőrillat van és minden, ami 2004-ben egy igazán emlékezetes utazáshoz kellett, tehát CD-s rádió, automata klíma és kényelem. A csomagtartóban ott lapulnak a gyári bőröndök, melyek az autóhoz passzoló kék színű bőrből készültek. A két nagy táska mellett öltönytartó és kisebb hordozható tárolók is vannak.

Gépházteteje alatt pedig a Ferrari csodálatosan szóló 5,7 literes, szívó V12-es motorja, mely a 612 Scagliettiben 540 lóerőt üvölt ki magából 7250-es fordulaton és 588 Nm nyomatéka van. Amíg a legtöbb autót a Graziano Trasmissioni automatizált F1 váltójával kérték, addig ebben a klasszikus, hatfokozatú kézi váltó van a vezető nagy örömére.

Ez is érdekelhet:

Elegáns álomautó a kék Ferrari 456 GT

Igazi olasz túrakupé, tizenkét hengerrel és kézi váltóval.

Szédítően gyönyörű a Pininfarina karosszériás Ferrari 400 Superamerica Aerodinamico

Mindent tud, amit egy veterán Ferrarinak tudnia kell: ritka, egyedi és gyönyörű.

Rick Granzella és a racionális Ferrari rövid története

1963-ban egy Ferrarihoz elég volt tizennégyezer dollár.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Villeneuve odaszólt a McLarennek: Ilyet azok a csapatok mondanak, amelyek nem nyernek

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés