Gyönyörű kék színével és bézs bőrrel kárpitozott utasterével igazán elegáns ez a 2004-es Ferrari 612 Scaglietti, melyet valójában a hatfokozatú kézi váltó tesz különlegessé.

Utasokkal és csomagokkal együtt a szárazon 1,9 tonnás Ferrari 612 Scaglietti már bőven nehéznek tűnhet ahhoz, hogy igazán sportos legyen. Az olaszok viszont nem ma kezdték az erős túrakupé műfaját, így ez a 4,9 méternyi tömény kényelem is képes virgoncan mozogni az Alpok kanyargós szerpentinjein. Ilyenkor retteghetnek az utasok és vigyoroghat a vezető, hiszen a szívó tizenkét hengeres motor dalol, a fokozatokat pedig a hat sebességes kézi váltó nyitott kulisszáján lehet kapcsolgatni.

Igazi ritkaság az ilyen 612-es, hiszen a több mint háromezer darab közül mindössze 43 példány készült kézi váltóval.

2004-ben indult meg a Ferrari nagy utazókupéjának gyártása, mely a 360 Modena után a második teljesen alumíniumból készült autó volt a sorban. Az Alcoával közösen fejlesztett, extrudált és öntött elemekből készült térvázra hegesztették rá a karosszériát.

Formatervével az 1954-ben épített 375 MM előtt tiszteleg az akkoriban a Pininfarina stúdiónál dolgozó Ken Okuyama (California, 599 GTB, Enzo). Hosszú orra elején átlátszó bura alatt vannak a fényszóró színre fújt elemei, az oldalán lágy ívek, a farán pedig a kerek kipufogókra rímelő lámpák vannak. A 456-ost leváltó gran turismo minden irányban jóval nagyobb lett, hogy négy főnek kellemes tér legyen a kabinban.

Utasterében tömény bőrillat van és minden, ami 2004-ben egy igazán emlékezetes utazáshoz kellett, tehát CD-s rádió, automata klíma és kényelem. A csomagtartóban ott lapulnak a gyári bőröndök, melyek az autóhoz passzoló kék színű bőrből készültek. A két nagy táska mellett öltönytartó és kisebb hordozható tárolók is vannak.

Gépházteteje alatt pedig a Ferrari csodálatosan szóló 5,7 literes, szívó V12-es motorja, mely a 612 Scagliettiben 540 lóerőt üvölt ki magából 7250-es fordulaton és 588 Nm nyomatéka van. Amíg a legtöbb autót a Graziano Trasmissioni automatizált F1 váltójával kérték, addig ebben a klasszikus, hatfokozatú kézi váltó van a vezető nagy örömére.

Ez is érdekelhet:

Elegáns álomautó a kék Ferrari 456 GT

Igazi olasz túrakupé, tizenkét hengerrel és kézi váltóval.

Szédítően gyönyörű a Pininfarina karosszériás Ferrari 400 Superamerica Aerodinamico

Mindent tud, amit egy veterán Ferrarinak tudnia kell: ritka, egyedi és gyönyörű.

Rick Granzella és a racionális Ferrari rövid története

1963-ban egy Ferrarihoz elég volt tizennégyezer dollár.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés