2004-ben pusztító erejű hurrikán csapott le Florida államra, mely abban a szezonban az első volt a négy természeti katasztrófa közül.  A Charley névre keresztelt hurrikán augusztus 9-től nagyjából hat napon át tartott és legintenzívebb időszakában akár 240 km/órás szél vitt mindent, amit csak tudott a területen. Ekkor kezdték el kimenekíteni azt az értékes Ferrarikból álló gyűjteményt, melyen nyomot hagyott a hurrikán.

Amerika keleti partján rendre végeznek pusztításokat a hurrikánok, melyek szezonja a nyáron kezdődik és akár késő őszig is tarthat. 2004-ben a Frances, Ivan és Jeanne névre keresztelt hurrikánokat előzte meg Charley, mely az egyik legnagyobb volt, mely valaha lecsapott Floridára. Otthonokat tett lakhatatlanná és halálos áldozatokat is követelt, összesen közel 17 milliárd dolláros kárt okozott a Charley hurrikán, ami elől ezeket a Ferrarikat is Indiana államba menekítették.

Már omladozni kezdett a pajta, ez pedig a millió dolláros veterán Ferrarikon is nyomot hagyott.

Felfoghatatlan erejű széllel járt a hurrikán, ezt pedig nagyon kevés szerkezet viseli el, így a Ferrarikat rejtő építmény sem tudott ellenállni a nyomásnak. Az autók éppen ezért távolról sem tökéletes állapotúak, egyes darabok pedig eleve komoly restaurálásra szorulnak. Közel két évtizeden át az Indianapolis Motor Speedway-jel szemben lévő épületben tárolták az autókat, amikre most aukción csaphatnak le a gyűjtők.

Mostanra szinte minden veteránkorba ért Ferrarit érdemes megmenteni, hiszen a befektetési céllal vásárlók és a szenvedélyes gyűjtők is kapkodnak értük. Mindkét esetben értéknövelő tényező az autók izgalmas előélete. Itt a hurrikánon kívül is bőven van miről mesélni az egyes autók kapcsán, hiszen van itt előkelő családból származó és Le Mans-i versenyen vagy szicíliai Targa Florión induló gép is.

Egyesek szemében már csak egy kupac fémhulladék a Ferrari 500 Mondial Spider, pedig akár 1,6 millió dollárt is érhet a roncs.

Mind közül egyértelműen a legrémesebb állapotban az 500-as van, mely kimeríti az innen szép nyerni fogalmát. A romos alvázon hiányos és összegyűrt karosszéria van, ami ennek ellenére is kincset ér. Az Indiana állambeli raktárban lévő autók közül ennek van a legnagyobb versenymúltja. Csak hűlt helye van a Colombo V12-esnél könnyebb és megbízhatóbb Lamperdi 2,0 literes, négyhengeres motornak, mely 170 lóerőt ad le 7000-es fordulaton.

1954 márciusában szerelték össze a Pininfarina karosszériás autót, amit a jellegzetes Rosso Corsa pirosra fényeztek és bézs belsősre kárpitozták. Enzo Ferrari maga adta el az autót a milánói Franco Cornacchiának, aki az egyik legsikeresebb privát csapatot, a Scuderia Guastallát irányította.

Erősen felújítandó állapotban van a Ferrari 250 GT Coupe Speciale is, melyet 1956 augusztusában V. Mohamed marokkói királynak adtak át.

Nagyon izgalmas korszak volt ez Marokkó történelmében, mert a franciák először Korzikára, aztán Madagaszkárra száműzték a függetlenség mellett szónokló Mohamedet, de hangja megtalálta a népet, így a francia kormány kénytelen volt tárgyalásokat folytatni Marokkóval Ennek redeménye lett, hogy 1955-ben V. Mohamed visszatérhetett hazájába és kormányt alakíthatott az ország két legerősebb párjának képviselőiből.

Népszerűek voltak már előtte is a nagy értékű autók a királyi családban, ezért senkit sem lepett meg, hogy V. Mohamed a nemzet függetlenségét egy kéttónusú fényezéssel és világos bőrbelsővel fényűzővé varázsolt, Pininfarina karosszériás Ferrari 250 GT-vel ünnepli.

1967-ben tartották a 365 GT 2+2 premierjét a Párizsi Autószalonon, melynél egészen addig nem készült fényűzőbb Ferrari.

Eredetileg ezüst fényezéssel és bézs Connolly bőrkárpitozással készül el ez az 1969-es 365 GT 2+2. Ebben az időben a Ferrari felismerte, hogy egyre nagyobb igény van a gyors és kényelmes utazóautókra, melyeknek tágas utasterét akár négyen is élvezhetik. A komfort fokozása érdekében elektromos ablakokkal, szervokormánnyal szerelték, valamint klímával és szintszabályzós hátsó felfüggesztéssel.

1978-ban fényezték át barnára a 365-öst, ami egészen addig egy remek állapotú autó volt, amíg le nem csapott a Charley hurrikán. Az omladozó épület nyomot hagyott az autó tetején, az első és hátsó ablakok is betörtek.

Húsz autót árvereznek majd el a Sotheby's aukcióján, melyek között több sérült autó van, de akadnak túlélők is.

Szép kiállása van a Ferrari Testarossának és az elődjének, a Ferrari 512 BB-nek is, de a Daytonák is jóval könnyebben felújíthatóak, mint az 1966-os 330 GT 2+2. Ami mindegyikben közös, hogy egy komoly restaurálás után visszatérő vendégei lehetnek a legnagyobb aukciósházak árveréseinek.

Ez is érdekelhet:

Ferrari-túladagolás, teljes gázzal Olaszországból

Bejártuk mindkét olasz Ferrari-múzeumot, és baromi jó volt.

Gyönyörű Ferrari volt az 1963-as Le Mans-i verseny mellékszereplője

Nagy valószínűséggel az egyetlen Ferrari biztonsági autó, ami fennmaradt a 60-as évekből.

A Miami Vice hamis Ferrari Daytona Spiderének története

Don Johnsonnak nem jutott valódi, nyitható tetős Daytona.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában