Nagyon beindult a Ferrari, itt egy újabb meglepetés a maranellói márkától. A Roma egy elképesztően stílusos sportkocsi lett, ami a nyitható tetős Portofino alapjára épül, de ahhoz képest is vannak benne újdonságok.

Az F8 Tributo és az SF90 Stradale után újabb sportautót hozott ki a Ferrari. A Roma névre keresztelt újdonságot nem a versenypályák nyílt napjára szánják, hanem kényelmes túrakocsizásra, és ez a stílusán is látható. A légterelőkkel szabdalt modern forma helyett a Roma szinte már klasszikusan letisztult, amivel az ötvenes-hatvanas évek elegáns sportautóit követi.

A Roma alapját a nyitható tetős Portofino adja,

de a 4,66 méteres sportkocsi valamivel hosszabb, szélesebb és laposabb nála. Az utasteret két részre osztja a műszerfal, a színes képernyős műszeregység nem maradt el, a középső konzolra álló formátumú érintőképernyő került, és még az utas is kapott maga elé egy kis kijelzőt, ahonnan leolvashatja a sebességet.

A legújabb Ferrari is nagyon gyors tud lenni, a 3,9 literes biturbó V8-as motorja 620 lóerőre képes,

azaz 20 lóerővel izmosabb, mint a Portofino, a legnagyobb nyomatéka 760 Nm. A motorhoz az SF90 Stradale új nyolcfokozatú duplakuplungos váltója kapcsolódik, amivel 3,4 másodperc alatt gyorsul százra és 9,3 alatt 200-ra, a végsebessége 320 km/óra felett van.

A gyorsaságában annak is szerepe van, hogy a Roma 73 kilogrammal könnyebb, mint a nyitható tetős Portofino, csak 1472 kilogrammot nyom. Az árát még nem árulták el, de nem lennénk meglepődve, ha drágább lenne, mint a legalább 60 millió forintos Portofino.

A Ferrari újdonsága olyan sportautók ellenfele lesz, mint az Aston Martin Vantage és a Mercedes-AMG GT.

Ez is érdekelhet:

Zseniális ez a Ferrari és a Lamborghini versenyéről készült rövidfilm

Az autók, a hangok, a fények, minden tökéletes benne.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

További cikkeink a témában