Sokunk álma egy Testarossa, ezért nehezen tudjuk elképzelni, hogyan hagyhat ott valaki egy alig használt példányt két évtizedig porosodni egy garázsban.
1984-ben a párizsi autószalonon leplezte le a Ferrari a legújabb csúcsmodelljét, és a Berlinetta Boxer utódjaként bemutatott Testarossa mindenkit lenyűgözött. Az ék alakú formáját a Pininfarina stúdiónál dolgozó Leonardo Fioravanti álmodta meg, a 4,9 literes, 12 hengeres, 400 lóerős bokszermotorjával 4,8 másodperc alatt gyorsult százra, és 290 km/órával száguldhatott.
A hatalmas oldalsó légbeömlőjével, bukólámpájával és ék alakjával a Testarossa a nyolcvanas évek ikonjává vált,
és a mai napig álomautónak számít, ezért is érthetetlen, miért hagynak porosodni egy alig használt példányt. A képeken látható autót egy francia úr vásárolta meg újonnan 1989-ben, de utána sem sokat használta.
A képeken látható Testarossát utoljára 2003-ban vették elő egy Saint-Tropez-i utazásra,
és mivel a tulaja inkább egy 911 Speedsterrel járt, a Ferrarit leparkolta egy teremgarázsba. 2012-ben a tulajdonos elhunyt, a felesége és lánya pedig most úgy döntött, hogy megválnak az autótól, aminek az órájában még csak alig több mint 22 ezer kilométer van.
A belső tér jó állapotban maradt fenn, a krémszínű kárpit hibátlan, és a poros karosszéria is csak egy alapos tisztítást érdemel. Mivel nagyon régóta nem használták, a műszaki tartalom alapos átnézésre szorul, de nemrég valaki megmenthette magának ezt az időkapszulát, aki 95 ezer eurót fizetett érte az Artcurial aukcióján.
Ez is érdekelhet: