Mi leginkább Kispolszkiként ismerjük a Fiat 126-ost, amiből még kabrió is készült a kilencvenes években. Most mutatunk egy szép állapotban megőrzött példányt, amit Monacóban használt az előző tulajdonosa.
Az ikonikus Fiat 500-as utódjaként éppen ötven éve mutatkozott be a 126-os, ami a hetvenes évekre jellemző szögletes karosszériát kapott, és nekünk örökre Kispolszki marad, miután hozzánk nem az olasz eredeti, hanem a lengyel példányok jutottak el. Talán nem tudtad, de a típus pályafutása vége felé, a kilencvenes években kabriót is építettek belőle.
Nem gyári modellről van szó, a németországi Pop műhelyében kétféle kivitelben készültek a 126-os kabriók.
Az alapját a 126 Bis változata adta, amit akkor már csakis a lengyelországi üzemben gyártottak, és érdekessége, hogy a hétszáz köbcentis kéthengeres motorját úgy építették be, hogy felette egy második csomagtartónak is jutott hely.
A Pop kabriója is megtartotta a hátsó csomagterét, és más átépítésekkel szemben tető nélkül egészen stílusos formájú lett, ugyanis nem csúfítja el vaskos bukókeret. A felcsatolt vászontetővel már kissé esetlen a Kispolszki-kabrió, és a strandautóhoz egyedileg vágott formájú ajtók is kilógnak az eredetileg jól eltalált dizájnból.
A képeken látható példányt nem sokat használták, ritka piros színével és a kilencvenes évekre jellemző mintás üléskárpitjával igazi időkapszula. A jelenlegi tulajdonosa Olaszországban vette 2015-ben, és Monacóban használta, ahol bizonyára nagy feltűnést keltett vele. Most az Artcurial aukcióján árulják, 8-15 ezer euró közti összegre számítanak érte.
Ez is érdekelhet: