Az elektromos hajtásúvá alakított klasszikusok között is különleges helyet foglal el a legendás Ford GT40 replikája, amely nemcsak villámgyors, hanem még a V8-as hangját és még a sebességváltást is tudja imitálni.

Az eddigi legelképesztőbb autójával készült el a brit Everrati, amely veterán modelleket alakít elektromos hajtásúvá. Persze arra nem volt lehetőségük, hogy egy eredeti Ford GT40-est szabjanak át, ezért a képeken látható szuperautó egy replika, amely megszólalásig hasonlít a 24 órás Le Mans-i futamon nevet szerzett ősére.

Az Everrati GT40-esének két elektromotorja összesen több mint 800 lóerőre képes,

és 800 Nm nyomatékot ad le a hátsó kerekeken, ezzel bőven négy másodpercen belül rajtol százra. A végsebessége 200 km/óránál korlátozott, a 60 kilowattórás akkumulátor kapacitása pedig 200 kilométeres hatótávra elegendő.

Az akkumulátorcsomagot úgy építették be az autóba, hogy a GT40 eredeti 40-60 százalékos súlyelosztása ne változzon,

és az Everrati arra is büszke, hogy 1320 kilogrammos tömegével az elektromos replika 50 kilóval még könnyebb is a feltankolt ősénél. A töltése sem lassú, 20-ról 80 százalékra 45 perc alatt lehet feltölteni.

A GT40-replika érdekessége, hogy egy V8-as hangját is képes visszaadni az utastér hangszóróin, mi több, még sebességváltást is lehet imitálni, amihez a mesterséges hang is igazodik. Az Everrati újdonságának áráról nem esett szó, de ennél az autónál is igaz lehet, hogy ha kérdezned kell, akkor bizonyára nem engedheted meg magadnak.

Ez is érdekelhet:

Szentségtörés lenne az elektromosra alakított veterán Mercedes-Benz SL?

Az építése során igyekeztek megőrizni a Pagoda hangulatát.

A GT40 eredeti prototípusát idézte meg a Ford

A limitált szériás GT legendás festést kapott.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

További cikkeink a témában