Sok hasznos elektronika és sok praktikus megoldás teszi teljessé a plug-in hibrid Ford Kugát, de sok mindenért szerethető még. Íme a best of a Kugával közös kalandjaink alapján.

Több hétig volt szerencsénk tesztelni, próbálgatni a plug-in hibrid Ford Kugát. Ennyi időre nem is volt szükség ahhoz, hogy megszeressük, mert családos emberként mintha egyenesen nekem (meg a többi családos embernek vagy csak simán azoknak, akik többedmagukkal szoktak utazni) tervezték volna ezt a kocsit. Rengeteget lehetne mesélni róla (ami azt illeti, meséltünk is, lásd lent), ezért inkább összeállítottunk egy toplistát. Nézzük, mi az az öt dolog, amit nagyon bírtunk a Kugának ebben a verziójában!

Töltés

Amikor a plug-in-életérzést boncolgattuk, kendőzetlenül írtunk annak hátrányairól is, amennyiben csak rövid távokra képes full elektromosan, így ha mindenképpen így használnánk, akkor észszerűbb a sima elektromos autó. De úgy igazságos, ha az érdemeit is kiemeljük:

aki tud otthon tölteni (pláne napelemmel!!!), és munkába (gyerekért, vásárolni) járásra használja, annak idilli választás a PHEV,

elvégre szerencsés esetben akár hosszú ideig közlekedhet tisztán elektromos módban, ami olcsóbb, nem szennyez helyben, csendesebb, meg még dinamikusabb is. Részletesebb elemzést a „full hibrid vagy plug-in hibrid Kuga?” témakörben itt olvashatsz.

Kényelem

Jól feladtuk a leckét, mert a kényelem sok mindenre vonatkozhat. Itt leginkább egy összkép lebeg a szemünk előtt: a Kuga olyan, mintha ebben ültél volna. Bizonyára nem varázslat, inkább ergonómia, dizájn és mindenekelőtt sok-sok tapasztalat és meló, mindenesetre

a Kuga cockpitjében minden kézre áll, és bár nagyon sokat tud, ezeket bőven van időd kibogarászni komótosan, az alaphasználat mellett (-on túl).

Amire a vezetéshez és az alapkényelemhez szükséged van, abszolút logikusan, magától értetődően a kezed ügyében van, azon lepődsz meg, mennyire egyszerű. Igaz ez magára a konnektoros töltésre is, amihez ha még nem volt szerencséd, elsőre igen jópofa dolog.

Terek

Egy 456 literes csomagtartó eleve nem kicsi, de itt többről van szó. Hátul akár két felnőtt is elfér kényelmesen, és nem csak rövid távra, ráadásul a hátsó ülések elcsúsztathatóak, vagyis igény esetén extra lábtér alakítható ki hátul – vagy éppen bővíthető a hátsó raktér.

És akkor mit mondjunk arra, hogy kétüléses módban, a tetőig megpakolva több mint 1600 liter teret kapsz?

Őrület. Amikor dolgokat kellett vinni ide-oda, mármint több ember sok dolgát, voltaképpen nem is igen néztük, mit hova miért, egyszerűen csak besuvasztottuk hátra, és már indulhattunk is. Ám ez nem csak a hátsó teret jelenti: oldalt bőven van hely a zsebekben, mindenki gondosan maga mellé teheti a kis italát (kulacsot, nyilván), így a sofőr egy hosszú úton békésen kortyolgathat hol ebből, hol abból. És még ezen túl is akad zeg-zug, titkos rekesz, szóval ezzel biztosan nem lesz probléma.

Futómű

Nemcsak nevében SUV, képes úgy is viselkedni. Igaz, klasszikus terepjáróként nem próbáltuk, ellenben a budapesti utak sok helyen eleve terepnek számítanak. Ezeken a szakaszokon

úgy mentünk át, mint a kés a vajon, voltaképp kiválthatnánk a karbantartást, ha mindenki kapna egy Kugát az államtól, a fővárostól vagy a világkormánytól. Mindegy, mert ez úgysem történik meg. Sajnos.

Ez a masszív felfüggesztés jelentősen növeli a komfortot: nem érezzük az úthibákat, de nem is halljuk azokat, nincs kopogás, nyikorgás, semmilyen zörej, továbbá a termetéhez mérten elég sportosan lehet kanyarogni vele, ezt kipróbáltuk több szakaszon is, például Párkányba menet – ahol aztán ebédeltünk is egy kiadósat.

Praktikum

Egy kicsit minden fenti esszenciája, aminek köszönhetően kompromisszummentesen használhatja az egész család. Aztán vannak olyan finomságok, mint a kézhasználat nélküli csomagtérajtó, aminek köszönhetően akkor is hozzáférsz a csomagtérhez, ha egyébként tele van kezed. Mindkét kezed. Vagy vegyük a

vezetéstámogató funkciókat, a Live Traffic-kal ellátott navi mellett a stop & go-val kiegészített adaptív sebességtartó automatikát, a ráfutásgátlót, az adaptív fényszóróvezérlést, az aktív sávtartó automatikát, a HUD kijelzőt.

Azt, hogy minden kézre áll, írtuk már, bónuszként olyan elemek jelennek meg, mint a vezetőoldali napellenzőbe is beépített tükör, a hátul is külön szabályozható klíma vagy a mindenütt jelen lévő USB portok.

Egy nagyon kompakt, zökkenőmentesen használható autó a plug-in hibrid Kuga, amivel élvezni is lehet a vezetést, miközben kényelemben és biztonságban tudjuk a családot is.

Még több Kuga-élmény és -elemzés itt:

Klassz bedugni, de nem akarjuk bármi áron – hétköznapok egy plug-in hibriddel

Áthajtottunk a Mária Valéria hídon egy Ford Kugával, majd egy gyors párkányi kör után megnéztük, hazaérünk-e tisztán elektromos módban.

Megtaláltuk a kocsit, amivel elautózgatnánk bárhova

Mindenki és minden elfér, apa újra élvezi a vezetést, anya meg tud biztonságosan közlekedni – nem biztos, hogy tovább kell keresgélned az ideális családi autót.

Konnektorost vagy simát vegyek, ha hibrid Ford Kugát veszek?

Pár héten belül tettem meg pár ezer kilométert ugyanazon autó konnektorról is tölthető, majd sima hibrid változatával. Kinek melyik technika az igazi?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés