Minden idők legélesebb izomautója a Ford Mustang GTD, mellyel az amerikaiak meghódították a legendás Nürburgringet.
Nem véletlenül van olyan sok autógyártónak fejlesztőközpontja a Nürburgring közelében, hiszen a 20,8 kilométer hosszan kanyargó versenypálya változatos aszfaltja és domborzata tökéletesen alkalmassá tesz a futóművek fejlesztésére. Ezek mellett ott van a benzingőzös versenyszellem is, hogy az igazán nagyok megmutassák, ki milyen gyorsan ér körbe rajta. Hot hatch-ek, izmos limuzinok, sportautók és elektromos autók között folyik a csata, amibe most a Ford is beszállt a 815 lóerős Mustang GTD-vel.
Amikor a Ford Mustang megjelent a hatvanas évek közepén, akkor még csak egy dögös kupé és kabrió volt, aztán izomautóvá érett, a Mustang GTD pedig sokkal inkább komoly sportautó lett. A kiszélesített karosszéria és a hattyúnyakon függő hatalmas hátsó szárny önmagában árulkodó, de GTD-ben a hajtás sem olyan, mint a hétköznapi Mustangokban, de még a Shelby-ktől is szokatlanabb.
Akárcsak a Porsche 911 GT3 RS, ez az autó is sokkal közelebb van a versenygéphez, mint az utcai Mustanghoz. A GTD ebben az esetben nem azt jelenti, hogy ez itt a hegyesebbik dízel, hanem ez az a Mustang, amiben az 5,2 literes, kompresszoros V8-as motor elöl van, a nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó pedig a hátsó tengelynél (transaxle), hogy minél jobb legyen a balansza.
2023 augusztusában mutatták be a Ford Mustang GTD-t, akkor Jim Farley vezérigazgató azt mondta, hogy a cél egy 7 perc alatti idő a Nürburgringen. Több mint egy évvel később a Multimatic Motorsports pilótája, Dirk Müller 6 perc 57,685 másodperc alatt kergette körbe az autót a Zöld Pokolban.
Ez is érdekelhet: