Úgy tartják, hogy mindig a bérautó a leggyorsabb, aminek még véletlenül sem a teljesítmény, hanem sokkal inkább a gondtalanság az oka. De az 1966-os Shelby GT350 H esetében ez kicsit másképp van.

Pályanapra alkalmas autót tartani nagyon sok szempontból költséges, ezért a versenyzésbe belekóstoló önjelölt pilótának a 60-as évek közepén sokkal jobban megérte bérelni egy Shelby-t a Hertz autókölcsönzőtől, mint az otthoni garázsban csavarozni egyet hétvégente.

Hatalmas durranás volt a Ford Mustang, amiből sorra érkeztek a sportosabb változatok és Carroll Shelby műhelye is kihozta belőle, amit csak lehet. Az autó népszerűségét a Ford és a Hertz autókölcsönző közös projektje csak magasabbra emelte, amikor 1965 szeptemberében bevezették a "rent a racer" programot.
Már az első pillanattól teljesen biztos volt, hogy a Mustangnak valójában már aligha van szüksége reklámra, hiszen Amerikában mindenki ilyen autóra vágyott. Ennek ellenére a Ford megállapodást kötött a Hertz autókölcsönzővel, hogy a Shelby GT350-es vezetési élményét megtapasztaló emberek könnyebben elcsábuljanak egy Mustangra.
Lejtős tetővonalú fastback karosszéria és fekete fényezésen arany csíkok - ezekről könnyedén felismerhetőek a Shelby GT350 H-k, melyek a Hertz színeit viselik. Összesen nagyjából ezer darabot állítottak a flottába, ezek között igazán ritkaságnak számítanak a kézi váltós autók, ebben is egy háromfokozatú automata van.
Amerikai izomautó nincs V8-as motor nélkül, a GT350 H-ban is egy 289 köbhüvelykes, tehát egy 4,7 literes blokk van 390 lóerővel és közel 480 Nm nyomatékkal. Több olyan alkatrészt is szereltek bele, melyek pályanapokon hasznos kiegészítők, de az autók értékesítésekor már a bukócsövet is kivették belőlük.
Igazi ikon az első generációs Ford Mustang, melynek formája annyira örök, hogy évtizedekkel később is ezek az élek és részletek határozzák meg a Mustangot. Kitűnő állapotban van ez a GT350 H, mely igazi túlélő, hiszen a kíméletlen használat ellenére is az eredeti motorja van benne.
1966. február 6-án számlázták ki a Hertznek ezt az autót, aztán Chicagóba szállították, ahol napi 17 dollárért és mérföldenként 17 centért bárki elvihette akár egy hétvégi pályanapra is a Shelby-t. Bérautós pályafutása 1967. szeptember 18-án ért véget, utána magánvásárlónak értékesítették.
Távolról sem a Shelby GT350 H a legerősebb vagy a legritkább Mustang a korszakban, de a különleges története és a remek kiegészítők miatt népszerű az olyan gyűjtők körében, akik szeretik a veteránozás ízét és nem félnek kigurítani az autót a temperált garázsból.

Ez is érdekelhet:

Az eredeti Shelby GT500 emlékét idézi a Mustang új különkiadása

55 éves a Shelby GT500, ezt ünnepli az új limitált széria.

Éld meg a kaliforniai álmot a kabrió Mustang GT CS-sel

Igazi örömautó a mindennapokra a Mustang GT CS.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában